Chevrolet Spark electric va utiliza un motor de 114 cai putere



Chevrolet Spark electric va utiliza un motor de 114 cai putere
Chevrolet Spark electric va utiliza un motor de 114 cai putere

Chevrolet va oferi din 2013 primul model cu motor electric. Acesta va fi disponibil pe actualul Spark și va putea fi folosit preponderent ca model urban. Propulsorul va dezvolta 114 cai putere și va utiliza un sistem avansat de baterii.
„Dezvoltarea motoarelor electrice și procesele de producție a acestora sunt domenii de specialitate necesare pe măsură ce extindem tehnologiile sistemelor de propulsie electrică pentru autovehicule, pentru a îndeplini nevoile clienților noștri din întreaga lume”.
Producătorul american își etalează cunoștințele de specialitate în domeniul motoarelor electrice în cadrul unei fabrici pilot din Wixom, o suburbie din Detroit, înainte de începerea producției de motoare electrice la fabrica GM din White Marsh, Maryland, SUA (în apropierea orașului Baltimore), la sfârșitul anului 2012. Practic, echipamentele și procesele care vor fi utilizate la White Marsh vor fi testate și aprobate la Wixom.
„În ultimii ani am pus accent pe dezvoltarea capacității de producție internă a bateriilor, care va avea un rol semnificativ în progresul nostru”, a declarat Larry Nitz, director executiv al departamentului de sisteme de propulsie electrică pentru autovehicule în cadrul GM.
Autovehiculele cu sistem de propulsie convențional utilizate în prezent dispun de o multitudine de motoare electrice pentru acționarea scaunelor, geamurilor, sistemelor de spălare a parbrizului și pentru alte funcții. Motoarele electrice sunt utilizate în cadrul autovehiculelor hibride și electrice pentru a propulsa autovehiculul. Energia electrică este stocată într-o baterie, iar aceasta alimentează motorul electric care acționează roțile.
GM pune accentul pe dezvoltarea motoarelor cu inducție și cu magnet permanent, care au o gamă largă de utilizări. La o demonstrație recentă de la fabrica din Wixom, reprezentanții media au avut oportunitatea de a construi manual părți ale unui motor cu magnet permanent, având aceeași configurație cu cea a motorului de 85 kW (114 cp) cu magnet permanent care va fi montat pe autovehiculul electric Chevrolet Spark, ce urmează a fi lansat în 2013.