Chevrolet aduce un nou sistem de siguranță în industria auto. Modelul Chevrolet Cruze va include primul airbag pentru șofer prevăzut cu sistem flexibil de activare, o premieră pentru industria auto, proiectat pentru o funcționare mai eficientă și pentru asigurarea unei protecții la impact echivalente celei oferite de sistemele de airbaguri mai scumpe și mai complexe.
De curând, Administrația Națională a Siguranței Traficului pe Autostradă (NHTSA) a testat modelul Cruze 2013 echipat cu noua tehnologie pentru airbaguri în cadrul programului de evaluare a autovehiculelor noi. În cadrul testelor NHTSA, modelul Cruze a primit punctajul total maxim de 5 stele, același punctaj pe care l-a primit în 2011 și 2012, atunci când modelul de mici dimensiuni era echipat cu un sistem de airbaguri cu declanșare în două trepte.
Spre deosebire de airbagurile cu declanșare în două trepte mai complexe, ce utilizează un inflater pentru impacturi la viteze reduse și altul pentru impacturi la viteze mari, noul „airbag inteligent” cu declanșare într-o singură etapă montat pe modelul Cruze utilizează un singur inflater cu putere mai mică ce gestionează forțele de impact apărute atât la impacturile la viteză redusă, cât și în cazul celor la viteză mare. Duza flexibilă a sistemului mai compact și mai ușor reduce riscul leziunilor provocate de umflarea airbagului, permițând energiei cinetice generate de mișcarea înainte a șoferului să împingă aerul în afară și să îl elimine complet.
Testele efectuate de GM demonstrează că airbagul cu declanșare într-o singură etapă le asigură șoferilor de diferite staturi o amortizare excelentă, indiferent de viteza la care are loc impactul.
„Această tehnologie nouă pentru airbaguri reprezintă o metodă inteligentă de gestionare a forțelor de impact, fiind unul dintre ingredientele ce asigură succesul permanent al modelului Cruze la testele de siguranță,” a declarat Gay Kent, director general al departamentului GM de siguranță și rezistență la impact a autovehiculelor.
Sistemul flexibil de activare a airbagului pentru șofer, prezentat pe modelul Cruze, reprezintă cea de-a doua tehnologie nouă pentru airbaguri lansată de General Motors în 2013. Noul crossover Chevrolet Traverse a contribuit la lansarea în premieră în industrie a airbagului central față, un sistem de reținere pneumatic proiectat pentru a proteja șoferii și pasagerii din față în cazul impacturilor laterale ce afectează ocupantul de pe partea opusă celei lovite.
GM și Takata, furnizorul de dispozitive de siguranță, au dezvoltat în parteneriat airbagul pentru șofer prevăzut cu sistem flexibil de activare și airbagul central față.