Chevrolet anunță îmbunătățirile aduse structurii autovehiculului și sistemului de răcire a bateriei pentru Volt. Acestea au rolul de a preveni un incendiu de natură electrică la baterie, la câteva zile sau săptămâni de la producerea unei coliziuni grave. Îmbunătățirile vin în urma unei evaluări preliminare a NHTSA (Administrației Naționale a Siguranței Traficului pe Autostradă).
Pe 25 noiembrie 2011, Administrația Națională a Siguranței Traficului pe Autostradă a inițiat o evaluare preliminară în urma unui test de impact cu o baterie care a provocat un incendiu electric la șase zile după coliziune.
Până la finele anului 2011, deținătorii de autovehicule Volt au parcurs aproape 20 de milioane de mile fără să înregistreze nici măcar un incident similar rezultatelor înregistrate în cadrul testelor inițiate de Administrația Națională a Siguranței Traficului pe Autostradă.
Chevrolet va iniția un program pentru a proteja suplimentar bateria Volt împotriva producerii unui incendiu electric care ar putea surveni la câteva zile sau săptămâni de la impactul lateral grav. Modificările vor consta în: consolidarea unei anumite părți a structurii de siguranță a autovehiculului Volt pentru a spori nivelul de protecție a bateriei în eventualitatea producerii unei coliziuni laterale grave; montarea unui senzor în rezervorul sistemului de răcire a bateriei pentru a monitoriza nivelurile lichidului de răcire; echiparea rezervorului sistemului de răcire a bateriei cu un suport de siguranță pentru a ajuta la prevenirea supraalimentării cu lichid de răcire.
Chevrolet a efectuat patru teste de coliziune pentru a testa îmbunătățirile aduse modelului Volt. Rezultatele au fost cele scontate. Nu a existat nici o intruziune în pachetul de baterii și nici o o scurgere a lichidului de răcire în nicunul din aceste teste.
Oficialii Chevrolet declară că „bateria Volt și proprietățile chimice ale celulelor acesteia nu au suferit nici o schimbare ca urmare a acestor inițiative. Am testat sistemul bateriei modelului Volt pe parcursul a mai bine de 285.000 de ore de funcționare sau 25 de ani”. Modificările și îmbunătățirile vor fi valabile pentru toate modelele Volt, inclusiv pentru cele vândute în Europa.