Chevrolet a fost săptămână trecută în centrul atenției. Lansarea oficială a iconicului Camaro a reaprins pasiunea pentru mașinile de performanță sau muscle-cars, cum le numesc americanii. A cincea generație va sosi anul viitor și pentru prima oară vor fi comercializate și în Europa direct de la dealerii Chevrolet. Vor exista două versiuni de caroserie coupe și cabrio, prima urmând a fi livrată de anul viitor.
Din păcate pentru Camaro Cabrio, lucrurile s-au complicat puțin. Conform declarațiilor făcute la debutul conceptului Camaro Cabrio în ianuarie 2007, decapotabila va acompania modelul coupe la scurt timp după lansare. Inițial planul prevedea ca producția versiunii decapotabile să înceapă în decembrie 2009, însă acum s-a decis decalarea cu șase luni a operațiunilor de asamblare. Producția va demara abia la jumătatea anului 2010. Din nefericire, fanii acestui model vor avea de așteptat câteva luni bune până la debutul comercial al versiunii deschise, la o dată ce va fi anunțată ulterior.
Camaro Cabrio va intra pe piață mult mai târziu decât se prevăzuse anterior, cel mai probabil la jumătatea ultimului trimestru din 2010.
Concernul General Motors, ce deține în portofoliu marca Chevrolet, nu a oferit explicații referitoare la amânarea lansării, cazul de față nefiind unul singular – în ultima perioadă în curtea americanilor problemele s-au ținut lanț și în cazul altor modele cabrio.
Veștile proaste nu au luat sfârșit. Cei care au visat la versiunea sportivă a cabrioletului denumită Z28 trebuie să își ea gândul de la ea. Cheryl Pilcher, manager de producție la Chevrolet susține că s-a renunțat la proiectul Z28. „Nu va exista nici un model sub indicativul Z28” susține Pilcher. „Pe parcursul a patru generații Camaro, au existat cazuri în care puteam opta ca versiunea de top să fie Z28 sau SS. Acum este exclusă această posibilitate. Proiectul a fost anulat” spune răspicat managerul de producție.
Dacă ar fi primit undă verde sportivul cabriolet ar fi avut un motor supraalimentat de până la 550 de cai putere. Cât privește mașina de serie, oficialii Chevrolet ne dau asigurări că va fi similară conceptului dezvelit anul trecut la Salonul Auto de la Detroit.
Interesant este că la fel ca la coupe, Chevrolet Camaro Cabrio va avea trei niveluri de echipare: LS, LT și versiunea de vârf SS. Primele două vor avea în echipare motorul V6 de 3.6 litri ce generează 300 CP în timp ce nivelul de echipare SS va dispune de un propulsor V8 de 6.2 litri ce dezvoltă 422 cai putere cuplat la o transmisie manuală și unitatea V8 de 400 de cai putere, cu tehnologie AFM (Active Fuel Management), legată la o cutie automată. Nu este încă foarte clar dacă modelul cu plafon retractabil va dispune de un pavilion clasic realizat din material textil (soft-top) sau pavilion pe structură metalică (hard-top).