Chevrolet își leagă speranțele sale de noua linie de mașini globale. După Cruze, micul automobil de oraș Spark urmează să completeze lista modelelor accesibile din gama constructorului american. Acesta va lua locul arhicunoscutului Matiz și se va evidenția prin aspectul plăcut, prețul convenabil și ingeniozitate. Spark se bazează pe liniile conceptului Chevrolet Beat, cel mai popular dintr-un grup de trei, propuse în anul 2007 de producătorul american pentru segmentul mini. Noul Spark, model care va fi lansat pe piața românească în luna martie, nu mai are nimic în comun cu actualul Matiz. Designul, performanțele, confortul și nu în ultimul rând siguranța ating acum o nouă dimensiune. Din punct de vedere estetic, Spark este mai impozant, pasajele evazate ale roților conferind un aspect contemporan, în timp ce profilul, cu o nervură ce pornește din dreptul stopurilor, lasă impresia unui automobil sofisticat. Cu lungime totală de 3.640 mm și un ampatament generos, de 2.375 mm, Spark oferă un interior cu un spațiu remarcabil, pasagerii din spate având suficient spațiu pentru a călători în condiții confortabile. O surpriză plăcută o reprezintă dotările pe linie de siguranță, Spark fiind echipat cu airbaguri pentru șofer și pasagerul din față, airbaguri laterale și de tip cortină, ABS și ESP – programul electronic al stabilității. Nivelul de securitate oferit ocupanților mașinii este completat și de componente vitale precum centurile pre-tensionate pentru scaunele față, în timp ce pasagerii aflați pe banchetă primesc centuri cu prindere în trei puncte. În ceea ce privește filozofia designului interior, Spark se detașează prin simplul fapt că habitaclul este mai primitor, iar liniile curbe ale planșei de bord, amplasarea ergonomică a comenzilor și calitatea execuției te fac să uiți de vechiul Matiz. O surpriză plăcută se regăsește în dreptul tabloului de bord, unde informațiile legate de performanțele mașinii pot fi citite pe două cadrane inspirate din lumea moto, unul digital și unul clasic. Versiunile de motorizare vor fi două unități de 1,0 și 1,2 litri care funcționează pe benzină. Propulsoarele au patru cilindri fiecare, două axe cu came și se evidențiază prin eficiența în consum și nivelul scăzut al emisiilor.
Noul Spark face parte dintr-o serie de automobile complet noi, cu destinație globală, dezvoltate pentru a putea corespunde necesităților actuale și bazate pe design expresiv, rafinament și valoare. Chevrolet va lansa noul model mai întâi pe piețele europene, unde urmează să fie comercializat de la începutul anului viitor, după care va fi introdus gradual în mai multe regiuni ale globului. În România mezinul gamei Chevrolet va fi disponibil de la 6.999 de euro.