„Cartea Roșie”, la care psihologul C.G. Jung a lucrat din anul 1914 până în 1930, nu a fost încă niciodată publicată și nici nu a fost pusă la dispoziția publicului jungian larg, a discipolilor și a succesorilor autorului.
Materia primordială pentru opera unei vieți
„Anii în care m-am ocupat de imaginile interioare – scria Jung în anul 1957 -au constituit perioada cea mai importantă a vieții mele, în decursul căreia s-au decis toate lucrurile esențiale. Atunci a început totul, iar amănuntele care au urmat sunt doar niște completări și lămuriri. Întreaga mea activitate ulterioară a constat în a elabora ceea ce țâșnise în acei ani din inconștient și mai întâi mă inundase, mă copleșise. A fost materia primordială pentru opera unei vieți”.
Fiind efectiv cartea centrală a operei jungiene, „Cartea Roșie” este publicată acum într-o ediție facsimil completă, cu un studiu introductiv și note contextuale semnate de cunoscutul cercetător al scrierilor lui Jung, Sonu Shamdasani, specialist în istoria psihologiei și a psihiatriei, profesor de istorie jungiană la Centrul Wellcome Trust de Istorie a Medicinei de la University College London și editorul general al Fundației Philemon.
O minte extraordinară în acțiune și mâna unui înzestrat artist și caligraf
Se va putea studia acum autoexperimentul lui Jung pe baza documentației primare mai degrabă decât a imaginației, bârfelor și speculației și surprinde mai bine geneza operei sale mai târzii. Timp de aproape un secol, o astfel de lectură pur și simplu nu a fost posibilă, iar vastei literaturi despre viața și opera jungiană i-a lipsit accesul la singurul document de-o importanță covârșitoare.
Publicarea „Cărții Roșii” ne oferă o deschidere unică spre modul în care autorul și-a recuperat sufletul și a constituit o psihologie.
Ar putea să fie cea mai influentă scriere, nepublicată până în prezent, din istoria psihologiei.
Acest facsimil exact al „Cărții Roșii” revelează nu numai o minte extraordinară în acțiune, ci și mâna unui înzestrat artist și caligraf. Presărate printre mai bine de două sute de pagini ilustrate atât de atrăgător, găsim picturi ale căror influențe se întind din Europa, Orientul Mijlociu și Orientul Îndepărtat, până la arta nativă a lumii noi. „Cartea Roșie” este, precum „Cartea orelor” lucrată de mână în Evul Mediu, unică. Atât în privința locului ei în cadrul dezvoltării lui Jung, cât și ca operă de artă, publicarea acestei cărți marchează o mare cotitură.
Sursa: www.libris.ro