CFR: Trenurile spre litoral, cu 30 de minute mai rapide, după terminarea lucrărilor pe un tronson



Circulația trenurilor de călători spre Constanța se va desfășura, de miercuri, pe traseul normal, București Nord–București Băneasa– Pantelimon–Pasărea–Constanța, timpul de călătorie spre litoral reducându-se cu aproximativ 30 de minute, după finalizarea lucrărilor pe primul tronson din traseu.
„Lucrările de reabilitare pe relația București Nord – Băneasa demarate în 2006, cu termen de finalizare 2008, au impus ca circulația feroviară să se desfășoare pe ruta ocolitoare București Nord–Chitila–Mogoșoaia–Voluntari –Pasărea–Fundulea–Constanța”, informează CFR, într-un comunicat de marți.
Trenurile spre litoral vor reveni pe traseul normal pentru că lucrările pe primul tronson, București Nord – Mogoșoaia, au fost finalizate. Pe relația Fundulea – Constanța se desfășoară însă în continuare lucrările de reabilitare, traficul feroviar fiind permis doar pe un singur fir de circulație, potrivit CFR.
Astfel, primul tren care va circula pe ruta directă spre Constanța este R 687, care pleacă din stația București Nord miercuri, la ora 7.51 (în loc de 7.12). Trenurile 1681 și 1682 vor circula în continuare cu plecare din gara București Obor.
De asemenea, începând din 26 mai, va circula pe această relație și o pereche de trenuri accelerate ale operatorului privat Regiotrans care va face legătura între Brașov și Constanța, via București.
În ceea ce privește circulația rutieră, barierele automate aflate între stațiile CF București Băneasa–Pantelimon (zonele Tunari, Petricani, Ștefănești) sunt deja puse în funcție.
Începând din 16 iunie 2008, se vor introduce trenurile suplimentare de sezon pe relația Constanța–Mangalia, ale căror noi orarii vor fi afișate în stații și agențiile de voiaj.