Un număr de trei operatori feroviari din cei patru cărora CFR SA le-a interzis accesul pe infrastructură din cauza datoriilor totale de 36,6 milioane lei și-au reluat activitatea după ce au achitat 8,08 milioane lei, urmând ca restul sumei restante să fie plătită eșalonat în maxim trei luni.
CFR SA a interzis accesul pe infrastructura feroviară din 8 iunie din cauza debitelor restante la plata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), pentru companiile Servtrans Invest, Regiotrans, Grup Transport Feroviar și Transferoviar Grup.
„Regiotrans, Servtrans Invest și Transferoviar Grup sunt operatorii care au prezentat anagajamente de plată eșalonată a sumelor rămase restante, după efectuarea de plăți în perioada 08-14 iunie, angajamente acceptate de companie”, se arată într-un comunicat al CFR SA.
Cele mai mari datorii, de 18,2 milioane lei, au fost ale operatorului de marfă Servtrans Invest, din grupul International Railway Systems, deținut de omul de afaceri Cristian Burci.
În topul plăților restante către CFR urma Regiotrans, cu datorii de 7,7 milioane lei, și Grup Transport Feroviar, cu datorii de 7,2 milioane lei.
Cele mai mici datorii sunt ale firmei Transferoviar Grup din Cluj-Napoca, a omului de afaceri Călin Mitică.
Transferoviar Grup a fost înființat în 2003, activitatea principală fiind transportul de marfă și manevrele feroviare, iar cea secundară reparații de vagoane de marfă și călători și locomotive. Grupul a intrat anul trecut pe piața transportului feroviar de călători, pe două rute din județele Buzău și Bihor.
Regiotrans, înființată în 2005, realizează doar transport de călători pe 30 de secții neinteroperabile (din Transilvania, Banat, Moldova și Oltenia), precum și pe rețeaua de cale ferată interoperabilă realizând prin trenurile accelerate și personale legăturile cu cele mai importante orașe.