CFR Marfă are o nouă conducere, formată din economiști, ingineri și juriști



Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunțat joi noua conducere a CFR Marfă, formată din economiști, ingineri și juriști, despre care a spus că nu vor avea contribuții directe în privatizare dar ar trebui „să mai repare ceea ce se mai poate repara” în activitatea companiei.
Președintele Consiliului de Administrație este Aysun Mustafa (economist și bancher), iar directorul general este Alexandru Dragoș Drăghici (jurist), cu experiență managementul unor companii naționale și multinaționale.
Ceilalți administratori sunt Liviu Radu (inginer), Bogdan Constantinescu (economist), Dan Constantinescu (inginer), Ionuț Georgescu (jurist) și Dan Belcea (economist), potrivit datelor anunțate de reprezentanții Ministerului Transporturilor.
Fenechiu a precizat că nu îi cunoaște personal pe membrii din noua conducere a companiei, aceștia fiind selectați după CV, dar că managerii vor avea o activitate grea, complexă și foarte multă muncă.
Oficialul a arătat că administratorii și directorul general nu au atribuții directe în privatizarea companiei, însă le-a solicitat să lucreze cu Ministerul Transporturilor în interesul statului român mai mult decât în interesul CFR Marfă, scopul fiind valorificarea acțiunilor companiei la un preț cât mai ridicat.
Potrivit lui Fenechiu, activitatea noilor manageri ar putea dura până în jurul lunii iulie sau „ceva mai mult”, în condițiile în care, deși termenul asumat pentru desemnarea câștigătorului privatizării CFR Marfă este 20 iunie, transferul de proprietate s-ar putea prelungi.
Potrivit ministrului, managerii selectați sunt specialiști, profesioniști și nu oameni politici, astfel încât aceștia nu își axa activitatea pe comunicare publică.
Întrebat despre retribuția financiară a noilor manageri, Fenechiu a afirmat că o discuție despre salarii nu are sens în condițiile în care CFR Marfă a înregistrat pierderi de 250 milioane lei în 2012.
„Dacă am fi avut management performant cu bani foarte mulți, dar în primul rând management performant, am fi avut astăzi companii naționale care să fie profitabile și să poată fi în competiție reală cu marile companii europene. Eu sunt convins că dacă cei care începând de astăzi conduc această companie ar fi condus-o în ultimii opt ani, iar politicul nu s-ar fi implicat în această activitate, astăzi CFR Marfă ar fi putut să participe la cumpărarea unor companii de transport marfă din jurul României și nu să fie cumpărată de acele companii”, a spus ministrul.
El a mai spus că procedura de privatizare a CFR Marfă este „în grafic”, în prezent realizându-se evaluarea companiei în baza căreia va fi făcută oferta.
De privatizarea CFR Marfă s-au arătat până în prezent interesate șapte-opt firme, a adăugat ministrul, fără să ofere detalii.
Oficialul a mai spus că până la privatizare CFR Marfă va ceda unele active către CFR Infrastructură și că nu crede că până la desemnarea noului acționar majoritar al operatorului feroviar de transport marfă vor exista disponibilizări masive.
Reprezentanții Ministerului Transporturilor au anunțat și componența Comisiei de privatizare a companiei, condusă de secretarul de stat din Transporturi Cristian Ghibu.