CFR Călători va propune o a treia variantă de restructurare – înjumătățirea numărului de regionale



CFR Călători va propune zilele următoare, din dispoziția Ministerului Transporturilor, o a treia variantă de restructurare a societății ar putea să prevadă înjumătățirea numărului de regionale.
Consiliul de administrație de la CFR Călători a respins cele două variante inițiale de organizare și restructurare a societății, urmând ca în zilele viitoare CFR Călători să vină cu o a treia variantă care ar putea fi structurată pe desființarea a patru regionale, a spus președintele Federației Mișcare Comercial, Iulian Măntescu.
Liderul sindical a precizat că vor avea loc disponibilizări în toate cele trei societăți, chiar dacă sindicatele nu sunt de acord cu acest lucru.
„La CFR Marfă am auzit că programul de restructurare a fost înaintat de minister, avizat și aprobat de AGA încă din luna noiembrie, iar noi nu am primit nicio variantă”, a spus Măntescu.
Liderul sindical a subliniat că în proiecția bugetară la CFR Marfă există două variante de disponibilizare – de aproximativ 3.100 de salariați sau 4.325 de angajați – dacă sindicatele nu acceptă eliminarea anumitor drepturi salariale.
Varianta pe care trebuie să o aducă CFR Călători ar putea fi discutată în ședința de Guvern de miercuri, a mai spus Măntescu.
Prin aceste programe de restructurare, veniturile angajaților CFR vor fi diminuate cu 25 – 28%, nefiind bugetate primele de Crăciun, de Paști, de Ziua Feroviarului, existând și o solicitare de a renunța la prima de recuperare a forței de muncă.
Președintele Confederației Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a declarat marți că circa 7.300 de salariați ai companiilor CFR SA, CFR Marfă și CFR Călători ar putea fi disponibilizați, deși există soluții mai bune pentru redresarea financiară a acestor societăți, nesusținute însă politic.
„Deocamdată, ne pregătim cu un program de măsuri pentru echilibrarea economică a societăților, ca să nu existe disponibilizări. Și ei (conducerea celor trei societăți, n.r.) au soluții mai bune, dar nu sunt susținute politic”, a declarat, marți, Măntescu, după o ședință AGA și CA pentru aprobarea contractului colectiv de muncă și a bugetului de venituri și cheltuieli pe 2011 de la societățile feroviare.