CFR Călători a anunțat că a introdus posibilitatea de raportare online a călătoriei frauduloase, deschizând în acest sens o secțiune specială pe site-ul oficial al companiei, cfrcalatori.ro. Campania „Implică-te! Raportează călătoria fără bilet” face apel la pasageri să ia atitudine, semnalând direct situațiile de „tolerare, sub orice formă, a călătoriei fără bilet”. Călătorii vor descrie fapta, trenul în care s-a produs și data, cât mai repede posibil, pentru ca inspectorii companiei să facă verificări imediate și să poată proba actele de corupție din rândul șefilor de tren și al conductorilor.
Măsura face parte din demersul managementului CFR Călători de îmbunătățire a calității călătoriei cu trenul și dublează acțiunile repetate de control trenuri de la nivelul întregii rețele feroviare.
”Este absolut necesar să stopăm orice formă de furt care păgubește o companie publică susținută de Statul român prin contribuția fiecăruia dintre noi. Acțiunile împotriva corupției sunt în fapt acțiuni pentru evoluția și dezvoltarea noastră ca societate, iar corupția la orice nivel trebuie denunțată de fiecare dintre noi, pentru că indiferența individuală duce la disconfortul tuturor”, a declarat directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes.
În județul Suceava, cele mai multe probleme legate de călătoriile fără bilet sunt pe ruta Suceava-Dolhasca, la trenurile de navetă. Pe acest segment sunt și cei mai mulți călători de pe rute scurte, astfel că este normal ca aici problemele legate de călătorii frauduloase să fie cele mai stringente. Personalul de supracontrol al Regionalei CFR Călători Iași susținea anul trecut că numărul de călătorii frauduloase a fost mult diminuat, până la 2-3% din totalul călătorilor. O scădere a călătoriilor cu „nașul” este vizibilă pentru cei care sunt de bună-credință și călătoresc cu trenul, însă pe de altă pare cert este că fenomenul nu a fost eradicat.
La nivel național au fost înregistrate cazuri recente în care mai mult de 10% din călătorii dintr-un tren nu aveau bilete.
Campanie
CFR așteaptă sesizări online de la călători privind „blaturile” cu „nașii” de pe trenuri
