Din decembrie

CFR anunță că va introduce cele mai noi vagoane, producție 2019, pe „trenul foamei” Iași-Timișoara



Această decizie, dacă va fi pusă în aplicare, ar fi o adevărată minune pentru acest tren, cunoscut de zeci de ani ca „trenul foamei”
Această decizie, dacă va fi pusă în aplicare, ar fi o adevărată minune pentru acest tren, cunoscut de zeci de ani ca „trenul foamei”

CFR Călători a transmis un comunicat de presă cu referire la noutățile din Mersul Trenurilor 2019-2020, care va intra în vigoare de la mijlocul lunii decembrie. O noutate care atrage atenția și este de interes pentru suceveni este că trenurile InterRegio Iași-Timișoara Nord, cele trei garnituri pe zi care leagă mare parte din Moldova de Ardeal și Banat, vor fi formate din vagoane modernizare în cursul anului 2019, seria 2068. Este vorba de cele mai noi vagoane ale CFR Călători. Această măsura va fi pusă în aplicare „ca urmare a solicitărilor călătorilor și a mass-mediei”, se arată în comunicatul celor de la CFR Călători.
Vagoanele modernizate au următoarele dotări: instalație de climatizare (încălzire, ventilație și aer condiționat), sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului, cabină WC dotată cu WC vacuumatic ecologic, uși electrice cu multiple sisteme de protecție a călătorilor la urcare și coborâre, precum și la deschiderile accidentale, stație de amplificare pentru transmiterea de anunțuri făcute de către personalul de tren etc.
Această decizie, dacă va fi pusă în aplicare, ar fi o adevărată minune pentru acest tren, cunoscut de zeci de ani ca „trenul foamei”. Acest apelativ vine din perioada dinainte de Revoluția din 1989, însă a rămas valabil și după, pentru că aceste trenuri au avut cam tot timpul printre cele mai proaste și murdare vagoane. În ultimii ani s-au introdus vagoane mai bune pe acest tren, e drept nu nou-nouțe cum se intenționează acum, însă acestea nu au rezistat în stare bună prea mult timp. Realitatea este că la asta contribuie din plin și o parte din călători, care lasă dezastru în urma lor.
Pe de altă parte, în condițiile în care aceste trenuri parcurg una dintre cele mai lungi rute din țară, ar fi și firesc ca vagoanele să asigure un grad de confort decent. În momentul de față, trenurile de la Iași la Timișoara au o durată de parcurs între 15 și 18 ore, în funcție de ruta pe care merg.
Noul Mers al Trenurilor va aduce și mult așteptata reducere a timpului parcurs de la Suceava la București
O altă noutate importantă pe care o va aduce Mersul Trenurilor 2019-2020 este legată de ruta București-Suceava. După cum am mai arătat în Monitorul de Suceava, în urma lucrărilor la infrastructură realizate și a ridicării restricțiilor s-a anunțat că trenurile de la București la Suceava vor avea o durată de parcurs de aproximativ cinci ore și jumătate, cu o oră mai puțin decât în prezent.
CFR Călători folosește zilnic 970 de vagoane, ar urma să ajungă la 1.000 la acest final de an, iar în sezonul estival 2020 ar trebuie să conteze pe 1.200 de vagoane. Această creștere a numărului de vagoane este extrem de importantă, având în vedere că în prezent mare parte din trenuri au vagoane sub cererea de bilete, mai ales la finalurile de săptămână.
54 de vagoane sunt modernizate în anul 2019 și vor fi introduse în circulație în curând, ceea ce va aduce o creștere a numărului de locuri cu 3.300.
CFR Călători a mai anunțat că serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit și cușetă va fi disponibil pe relațiile: București Nord – Timișoara, București Nord – Cluj-Napoca, București Nord – Oradea, București Nord – Satu Mare, București Nord – Baia Mare, București Nord – Sighetu Marmației, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, Timișoara – Iași, București Nord – Botoșani, București Nord – Bistrița, București Nord – Vatra Dornei.



Recomandări