Distribution Magi

marţi, 4 aug 2020 - Anul XXV, nr. 181 (7486)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   16 imagini |   ø fişiere video

Parcul Național Călimani

Spre Rezervația “12 Apostoli”. Noi, tot 12, adulți și copii

Ce chestie! Abia ieri, când am scris acest text, mi-am dat seama că am fost exact 12 spre “12 Apostoli”:  Ancuța, Cristi, Kevin, Adnana, Radu, Mihaela, Tudor, Antoanela, Irina, Cătălin, Ștefan și subsemnatul. Adică, ia să mai număr o dată... da, 12.

Nimic regizat. Pură coincidență. Da’ faină, nu? Mă rog, poate sunt eu prea entuziasmat, dar stați să vă povestesc.

Bun, să le luăm pe rând. Destinația, așa cum am mai scris mai sus: Rezervația “12 Apostoli” (PN-K), din Parcul Național Călimani.

Plecarea pe traseu e din Gura Haitii, la aproximativ 25 de kilometri de Vatra Dornei. Am lăsat mașinile chiar la ieșirea din localitate, unde sunt și panourile cu Parcul Național Călimani, iar de acolo pe jos, pe drumul forestier (cel din dreapta). Traseul e marcat cu bulină albastră.

A, important de precizat, în grupul nostru de 12 erau și trei copii, dar și prieteni pentru care drumețiile pe munte sunt fie amintiri din copilărie  (ce mai faci, Radu?) sau mari descoperiri la 40 de ani (aici e despre mine).

Sunt aproximativ 11 kilometri până la cei “12 Apostoli”, însă, în cazul în care ți se pare cam mult, crede-mă pe cuvânt: odată ajuns acolo sus...

De fapt, știi ce, nici nu trebuie să mă crezi pe mine, uită-te doar la fotografii sau la vlogul pe care l-am făcut, pentru că am filmat toată aventura noastră prin Parcul Național Călimani.

Și a fost aventură, pentru că la întoarcere (am ales un alt traseu, prin Poiana Pietrele Roșii, puțin mai lung, dar foarte fain și accesibil - marcaj bulină roșie), am grăbit puțin pasul când ne-am dat seama că norii începeau să se adune amenințător. Un fulger mai îndepărtat, un tunet....  Adrenalina a crescut mai mult, când pe telefonul lui Cristi a intrat un mesaj RO-Alert: COD ROȘU de ploaie, între 17:15 -18:15, 40 de litri pe metru pătrat.

Și, să fiu sincer cu voi (dacă tot ați ajuns până aici cu cititul, suntem deja prieteni), m-am cam panicat puțin. Și o spun (scriu, mă rog) abia acum, pentru că în realitate, cu camera pe “rec”, am încercat să fiu cât mai viteaz. Mai cu seamă că în grupul nostru erau și copii. Și nu mai era nevoie de unul.

Când a început să plouă, eram deja la liziera pădurii. Cum a continuat aventura, îți arătăm în vlogul nostru (ți-aș povesti în continuare, dar cu cât scriu mai mult cu cât micșorez spațiul pentru fotografii și nu cred că vrei asta).

Cert e că am ajuns cu toții teferi la mașini, că altfel, Doamne ferește, apăream la eveniment și nu la reportaj. :)

N-a fost chiar așa dramatic, am mai pus eu puțin suspans în bătaia degetelor pe tastatură, dar ce pot să-ți spun sigur: a fost al naibii de frumos!

Și cu gașca și peisajele... TOT. Și micul dejun la Satu Mare (Crucea), la părinții Antoanelei, și prajiturile de casă, și siropul de brad... Tot la vlog te trimit, dacă ești curios. Pe YouTube, tastezi #cevaltceva (merge și fără haștag). Dacă nu ești deja abonat, abonează-te! Doar așa te asiguri că primești notificare pentru fiecare video pe care îl vom posta.

Dacă vrei să vezi mai multe fotografii cu aventura noastră pe munte (dar și multe alte trasee montane pe care le-am făcut), îți fac următoarea recomandare: suceava.club.

P.S.: Traseul dus-întors spre „12 Apostoli” durează în jur de 5-6 ore. Pune 7, dacă acolo sus nu te poți desprinde prea repede de peisaje și dacă, pe drumul de la întoarcere, pauzele sunt mai ceva ca repriza unui meci de fotbal. Nu știu ce-mi veni să fac comparația asta...

Revin în câteva zile cu o nouă drumeție (text, foto și video): începem Via Transilvanica!

Recomandări

• Purtați încălțăminte adecvată;
  • Să aveți în rucsac apă suficientă și o pelerină de ploaie, vremea în Călimani este imprevizibilă;
  • Întoarceți-vă de pe traseu înainte de lăsarea întunericului;
  • Citiți panourile de informare. Sunt informații interesante. Memorați în telefon și nr. de la Salvamont (să fie, să nu trebuiască!);
  • Nu vă abateți de la traseu. Urmăriți marcajul!
  • Citiți Monitorul! (asta e de la mine așa :) )
În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Spre Rezervația “12 Apostoli”. Noi, tot 12, adulți și copii.