Cercul pedagogic al responsabililor parteneriatului școală – familie



Cercul pedagogic al responsabililor parteneriatului școală – familie
Cercul pedagogic al responsabililor parteneriatului școală – familie

La Școala Gimnazială Nr.1 Suceava s-au desfășurat pe 23 mai lucrările Cercului pedagogic al responsabililor parteneriatului școală – familie din mai multe școli din municipiul și județul Suceava, cerc coordonat de doamna inspector școlar pentru educație permanentă, prof. Tatiana Vîntur.
La activitățile cerului pedagogic au participat și reprezentanți ai asociațiilor de părinți, respectiv, doamna Lăcrămioara Acatrinei de la Asociația “Generații pentru generații” Fălticeni și doamna Lăcrămioara Vartolomei de la Asociația “Pro Educație” Suceava.
Programul activităților a cuprins o prezentare a unității școlare gazdă realizată de directorul adjunct prof. Crenguța Grosar, o informare privind managementul activităților cu părinții la nivelul unei școli din învățământul preuniversitar, realizată de directorul școlii prof. Gabriela Mihai, ateliere de lucru, precum și intervenții ale reprezentanților asociațiilor de părinți prezente.
De asemenea, a avut loc diseminarea proiectului de parteneriat Grundvig “Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicării”, proiect derulat de Asociația “Generații pentru generații” a părinților elevilor Colegiului Agricol Fălticeni în parteneriat cu Inspectoratul școlar al județului Suceava și cu unități școlare și asociații din cinci țări, respectiv din Turcia, Slovenia, Spania, Italia și Bulgaria.
Moderatorii celor patru ateliere de lucru, respectiv prof. Gabriela Mihai, prof. Liliana Timofti, prof. Luminița Cășuneanu și consilierul psihopedagogic Mona Pricop au pregătit pentru cei aprox. 40 de participanți exemple din activitățile desfășurate în cadrul proiectului destinat educației adulților „Cafeneaua părinților”, proiect desfășurat în unitate pe parcursul mai multor ani școlari, cu rezultate deosebite, apreciate în comunitate.
Participanții au aflat despre impactul asupra dezvoltării viziunii despre viață care provine din poziția ocupată în constelația familiei, din valorile pe care familia le promovează și din modelarea comportamentului după cel al părinților și al celor care se ocupă de cei mici.
Activitățile au adus în atenție metode de conștientizare a părinților asupra nevoilor reale ale copiilor, construirea unor rețele de sprijin, sugerarea unor strategii care să conducă spre reușita copiilor precum și însușirea unor modalități concrete de încurajare a acestora, cunoscând faptul că fiecare dorește să aparțină unui grup, să se simtă conectat cu ceilalți.
Activitatea cercului a fost completată de prezentarea unui caiet metodic destinat tuturor cadrelor didactice îndrumătoare ale unor colective de elevi și care trebuie să colaboreze cu părinții acestora. Caietul metodic a fost realizat sub coordonarea inspectorului școlar Tatiana Vîntur și a directorului Gabriela Mihai, în condiții grafice excepționale, colectivul de redacție fiind format din cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr.1 Suceava. Lucrarea cuprinde informații legislative, resurse educaționale, exemple de bună practică în educația părinților, fiind un real sprijin pentru profesorii diriginți.


Cercul pedagogic al responsabililor parteneriatului școală – familie
Cercul pedagogic al responsabililor parteneriatului școală – familie
Cercul pedagogic al responsabililor parteneriatului școală – familie
Cercul pedagogic al responsabililor parteneriatului școală – familie


Recomandări

Reuniunea promoției 1975 – 50 de ani de amintiri și legături neșterse la Școala Gimnazială Nr. 6 Suceava

Reuniunea promoției 1975 – 50 de ani de amintiri și legături neșterse la Școala Gimnazială Nr. 6 Suceava
Reuniunea promoției 1975 – 50 de ani de amintiri și legături neșterse la Școala Gimnazială Nr. 6 Suceava

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională
Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională