Președintele PDL Bistrița-Năsăud, Ioan Oltean, a declarat, vineri, într-o conferință de presă, că centura ocolitoare a Bistriței ar putea fi realizată pe un alt traseu decât cele avansate până acum, o echipă de proiectanți urmând să vină cu o propunere în cursul săptămânii viitoare.
Ioan Oltean a făcut aceste declarații după ce, vineri, s-a întâlnit, la Bistrița, cu Liviu Costache, directorul CNADNR, căruia i-a prezentat, pe teren, soluțiile avansate deja de proiectanți, respectiv un traseu prin nordul orașului și un altul prin partea de sud a acestuia, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Personal, nu am renunțat niciodată la realizarea centurii ocolitoare a Bistriței și cred cu certitudine că ea trebuie făcută. Municipiul Bistrița nu își poate permite să piardă 130 de milioane de euro pentru că există ambiții de o parte sau de alta sau o lipsă de colaborare între unii și alții în ce privește soluția cea mai bună în privința aceasta”, a spus el.
Ioan Oltean a explicat că a fost pe teren împreună cu Liviu Costache, directorul general al CNADNR, cu președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Liviu Rusu (PDL), și cu primarul Bistriței, Ovidiu Crețu (PSD), pentru a vedea care variantă de traseu este cea mai bună.
„A rămas, după deplasările pe teren, ca săptămâna viitoare să vină o echipă de proiectanți ca să regândească întreaga soluție. Am vizitat și partea de sud și pe cea de nord și cred că va trebui să găsim o soluție intermediară care să permită ca șoseaua să fie considerată o centură. Susținerea financiară e europeană, iar UE are condiții expres prevăzute. Nu putem să o facem după bunul plac”, a spus Oltean.
Liderul PDL Bistrița-Năsăud a criticat faptul că CJ și Primăria Bistrița nu au comunicat mai bine ca să ajungă la un consens.
„Dacă ar fi fost o colaborare mai bună între părțile interesate, la ora aceasta am fi putut fi în fața unui proiect viabil. Suntem în criză de timp. Sperăm să ne putem încadra în timpul rămas la dispoziție pentru a se realiza un proiect viabil și pe urmă să fie selectat de UE”, a spus Oltean.
Consiliul Local Bistrița a fost de acord, la începutul lunii septembrie 2010, cu traseul șoselei de centură a orașului propus de CNADNR, în pofida opoziției Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, care a anunțat că nu va elibera certificat de urbanism pentru această investiție.
Potrivit proiectului întocmit de firma Iptana, centura de sud ar fi urmat să se desprindă din DN 17 înainte de localitatea Viișoara, să treacă prin sudul municipiului Bistrița, să intre în zona intravilană, să traverseze Dealul Codrișor, un drum județean și altul comunal și apoi să reintre în DN 17 în localitatea Livezile. Șoseaua ar fi urmat să traverseze pe cinci kilometri zone locuite.
Consiliul Județean (CJ) Bistrița-Năsăud nu a fost de acord însă cu acest traseu și nu a eliberat certificatul de urbanism, motivând că agreează un traseu prin nordul orașului. Divergențele între cele două părți au dus la amânarea luării unei decizii la nivelul Ministerului Transporturilor.