Pe străzile din municipiul Suceava s-au produs anul trecut mii de accidente rutiere și tamponări, aceste tipuri de evenimente nedorite fiind în creștere pe fondul sporirii parcului de autoturisme. Dacă numărul tamponărilor a depășit cifra 3000, accidentele soldate cu victime au fost în număr de 191, în creștere cu aproximativ 15% față de 2007, când s-au înregistrat 153 de evenimente rutiere cu vătămări corporale. Și numărul răniților este în creștere, singura cifră care nu a crescut fiind numărul morților, șapte anul trecut, față de opt în 2007. Având în vedere raportul dintre numărul de accidente și victime, concluzia polițiștilor de la circulație este că Bulevardul Sofia Vicoveanca, de la intrarea în municipiul reședință de județ dinspre Fălticeni, este cel mai periculos. Cinci accidente rutiere petrecute pe această stradă (care începe din zona stației de 110 Kw) anul trecut s-au soldat cu doi morți, trei răniți grav și patru răniți ușor.
„În general, porțiunile de drum de la ieșirile din municipiul Suceava sunt cele unde se produc accidentele rutiere grave. Această stradă însă ne-a creat cele mai multe probleme. Pe fondul apariției centrelor comerciale, traficul pietonal de pe acest bulevard este în creștere, iar delimitarea dintre spațiul pentru circulația auto și cel al pietonilor nu este încă suficient realizată, deși progrese s-au făcut”, a explicat comisarul-șef Laurențiu Hermeniuc, șeful Biroului pentru Siguranța Circulației Rutiere în Mediul Urban din cadrul Serviciului de Poliție Rutieră Suceava.
În opinia sa, apariția sensului giratoriu din zonă a fost pozitivă, șoferii care vin dinspre Fălticeni fiind nevoiți să reducă viteza. Pentru anul în curs, în planul autorităților intră și amplasarea unui radar fix, la intrarea pe bulevardul Sofia Vicoveanca.
Accidentele pe Calea Unirii, în scădere
Pe cea mai importantă arteră de drum din municipiul Suceava, Calea Unirii, anul trecut s-au produs 31 de accidente rutiere cu victime, soldate cu un mort, 13 răniți grav și 25 de răniți ușor, cifre în scădere față de anii precedenți. Multe accidente rutiere s-au mai petrecut pe bulevardul George Enescu, 11 accidente, soldate cu un mort și zece răniți, strada Ana Ipătescu (11 evenimente rutiere, soldate cu 12 răniți), Ștefan cel Mare, tot 11 accidente, și Gheorghe Doja, nouă accidente rutiere.
În privința trecerilor de pietoni periculoase, pe strada Ana Ipătescu au fost înregistrați cei mai mulți pietoni loviți în timp ce treceau strada regulamentar. În 2008, pe trecerile de pietoni de pe această porțiune de drum au fost lovite nouă persoane, două fiind rănite grav, iar restul ușor. În privința pietonilor accidentați după traversări prin locuri nemarcate, cele mai multe cazuri au fost înregistrate pe strada Calea Unirii, nouă răniți, dintre care cinci grav.
Pietonii, victime în aproape jumătate dintre accidente
Din aceeași analiză a accidentelor rutiere în municipiul Suceava reiese că anul trecut pietonii au fost victime în aproape jumătate dintre evenimentele rutiere. 26% din totalul accidentelor au avut drept cauză traversarea neregulamentară, în timp ce 22% dintre accidente s-au produs deoarece șoferii nu au acordat prioritate pietonilor angajați regulamentar în traversare. Pe locul trei în ceea ce privește cauzele accidentelor se află viteza excesivă (13% dintre accidente), urmată de neacordarea de prioritate între vehicule, 11% din totalul accidentelor.
„Accidentele din cauza neacordării de prioritate sunt în creștere în 2008 deoarece în orașul nostru se fac foarte multe viraje la stânga. Din această cauză am înregistrat 21 de accidente, soldate cu vătămarea corporală a 30 de persoane”, a arătat Hermeniuc.
Interesant este că dintre cei șapte morți înregistrați anul trecut în urma accidentelor, doi au fost loviți de șoferi care dădeau cu spatele. În aceste condiții, neasigurarea la mersul înapoi s-a dovedit, în 2008, una dintre abaterile cu cele mai grave consecințe în trafic.
Multe schimbări în trafic, în 2008
Anul trecut, principala arteră de drum din municipiu a suferit modificări importante, rețeaua rutieră fiind schimbată semnificativ. Au apărut două sensuri giratorii noi (la intrarea dinspre Fălticeni și la Bazar), altul este în curs de finalizare (la intrarea pe pasarela care duce spre Burdujeni), poziționarea unor semafoare a fost modificată și au apărut altele noi, totodată făcându-și apariția și semafoarele cu acțiune manuală.
„În zona Orizont de exemplu, agenții au stat două săptămâni pentru a opri parcările neregulamentare, la fel și în zona Maraton. Cred că artera principală a suferit multe îmbunătățiri, cea mai importată fiind separarea sensurilor de circulație, cu efect deosebit în prevenirea accidentelor pe fondul coliziunilor frontale. Măsurile de îmbunătățire a traficului trebuie însă continuate, deoarece valorile de trafic vor crește și în acest an”, a conchis comisarul șef Laurențiu Hermeniuc.
Accidente în autobuz
Anul 2008 a adus în premieră accidente după căderi în mijloacele de transport. Trei călători au ajuns la spital cu leziuni serioase, după ce s-au lovit în momentul în care șoferii autobuzelor TPL au frânat brusc, după apariția unei probleme în trafic.
Analiză rutieră
Cele mai periculoase străzi din municipiul Suceava






