Cel mai recent număr al Elle Franța redefinește standardele frumuseții feminine



Cel mai recent număr al ediției franțuzești a revistei Elle redefinește standardele frumuseții feminine, prin publicarea pe copertă a imaginii unor modele cu forme planturoase, informează The Guardian.
Cunoscută pentru pictorialele care deconstruiesc tabuuri – cum ar fi cele cu nuduri sau cu celebrități fără machiaj – ediția franceză a revistei Elle a reușit să surprindă și de această dată, publicând pe copertă fotografia unor femei cu forme.
Coperta celui mai recent număr al Elle o prezintă pe Tara Lynn, un model cu mărimi mai mari, care pozează alături de alte trei modele cu forme voluptoase și abdomene nu tocmai plate.
Ediția vine la o lună după ce revista italiană Vogue a lansat o selecție online intitulată „Vogue Curvey”, dedicată recomandărilor vestimentare și cosmetice pentru femeile cu forme. În ianuarie, revista glossy americană V a avut o ediție dedicată femeilor cu forme generoase.
Mulți văd în vizualurile propuse în cel mai recent număr al Elle o decizie de a adresa o provocare stereotipului femeii pariziene, portretizată întotdeauna ca fiind zveltă și foarte chic, și de a redefini estetica frumuseții în modă.
O parte din specialiștii în domeniu nu cred însă că francezii vor accepta o reprezentările unor femei mai corpolente ca standard și că revista va reveni după acest număr la imaginile consacrate, cu modele subțiri, aproape anorexice. Astfel, The Observer a interpretat pictorialul din Elle ca o glumă și nu ca un act de pionierat, care marchează o schimbare, deschizând o nouă tendință.
„Moda a creat o ruptură între reprezentarea sa și femeile reale. De la slabe, cu forme sau plinuțe, populația este formată din femei care nu se simt bine reprezentate prin contrastele expuse de modă și publicitate”, a spus Velvet d’Amour, fost model pentru Galliano și Gaultier.
În afară de Statele Unite și Marea Britanie, se pare că și franțuzoaicele au crescut ca dimensiuni în ultimii ani. Statisticile arată că 42% dintre femeile din Franța sunt clasificate în categoria supraponderale în timp ce 51% dintre bărbați sunt declarați oficial obezi.
„Industria modei începe să se adreseze din nou femeilor reale. Accest accent pe forme marchează trecerea către reprezentări ale femeilor și nu ale fetelor, ca până acum”, a spus designerul Michael Kors, care a explicat că demersul, pe lângă funcția estetică, răspunde și unor necesități comerciale.