Perspective sumbre

Cel mai prost drum național din județ, fără finanțare și în debut de 2014



DN 18 rămâne și în 2014 „cenușăreasa” șoselelor din județ
DN 18 rămâne și în 2014 „cenușăreasa” șoselelor din județ

2014, la fel ca în ultimii ani, „cenușăreasa” șoselelor din județ. La mijloc de lună martie, când graficele de finanțare pentru 2014 au fost în mare parte trasate, porțiunea DN 18 Iacobeni-Moisei, cea care se află în starea cea mai dezastruoasă, a rămas din nou pe dinafară. Un drum care, având în vedere starea lui, ar trebui să fie prioritate maximă, însă în realitate a fost lăsat în coada listei de priorități.
Israelienii de la Shapir așteaptă bani ca să se apuce de lucru
Drumul național 18 este șoseaua care pleacă de la intersecția cu DN 17, la Iacobeni, și traversează comunele Ciocănești și Cârlibaba și apoi continuă mai departe spre Sighetu Marmației și Baia Mare. În județul Suceava, de ani de zile, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi. Pe alte porțiuni ale DN 18 s-a mai lucrat, însă sectorul Moisei (sat de lângă Borșa) – Iacobeni a rămas de fiecare dată pe dinafară în ultimii ani.
Drumul se află din 2011 în administrarea firmei israeliene Shapir Structures. Trebuia finalizat în august 2013, însă, din lipsa fondurilor, pe sectorul de pe raza județului Suceava abia s-au făcut o serie de cârpeli cu plombe, în 2013.
Inginerul-șef al Shapir, Julien Starosta, a rezumat sec situația actuală: “Nu am primit nici o informație oficială cu privire la linia de finanțare pentru 2014. Noi începem să ne organizăm șantierul, însă nu putem începe lucrările până nu avem garanții de la compania de drumuri naționale”.
De altfel, lipsa unui buget pentru acest sector, cel puțin până în momentul de față, a fost confirmată și de autoritățile județene, care au avut discuții cu conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).
Contractul CNADNR cu firma Shapir a fost prelungit la finele lui 2013 cu un an, până în august 2014. Conform unor informații neoficiale, contractul ar putea fi reziliat înainte de expirarea termenului. Asta ar însemna o nouă licitație și cu siguranță cel puțin încă un an pierdut pentru modernizarea DN 18.
Ciocănești, Satul cultural al României cu drum plin de gropi
Primarul comune Ciocănești, Radu Ciocan, s-a arătat îngrijorat cu privire la finanțarea lucrărilor.
„Suntem îngrijorați deoarece semnalele nu sunt deloc bune. Ciocăneștiul a fost declarat Satul cultural al României, avem foarte multe evenimente de organizat, și este groaznic să ne prezentăm în fața turiștilor tot cu un asemenea drum”, a declarat Radu Ciocan. El a precizat că plombele puse anul trecut pe raza satului Ciocănești au făcut cât de cât circulabil drumul în ultimele luni, însă după sezonul rece acestea au început deja să cedeze, cum de altfel era de așteptat, lucrarea fiind una provizorie.
De altfel, soluția plombelor a fost încă de la început discutabilă, știut fiind că acestea au o eficiență scăzută pe un carosabil cu gropi mari, una lângă alta.


DN 18 rămâne și în 2014 „cenușăreasa” șoselelor din județ
DN 18 rămâne și în 2014 „cenușăreasa” șoselelor din județ
DN 18 - Panourile cu perioada de execuție și finalizare a lucrării par astăzi doar glume proaste
DN 18 - Panourile cu perioada de execuție și finalizare a lucrării par astăzi doar glume proaste
Cel mai prost drum național din județ, fără finanțare și în debut de 2014
Cel mai prost drum național din județ, fără finanțare și în debut de 2014
DN 18 rămâne și în 2014 „cenușăreasa” șoselelor din județ
DN 18 rămâne și în 2014 „cenușăreasa” șoselelor din județ


Recomandări

Președintele CJ Suceava anunță că în județ sunt în total proiecte de patru miliarde de euro, subliniind că „și omul politic Gheorghe Flutur a avut un rol în alocarea fondurilor”

Președintele CJ Suceava anunță că în județ sunt în total proiecte de patru miliarde de euro, subliniind că „și omul politic Gheorghe Flutur a avut un rol în alocarea fondurilor”