Cel mai periculos scor



Nu e clasicul 2 – 0, ci, în cazul concret al Stelei, acest 1 – 1 obținut și meritat, și întâmplător. Încerc să mă explic: e meritat fiindcă dincolo de toate vânzările, indisponibilitățile și dezertările cu care s-a confruntat, Steaua a jucat peste ceea ce se așteptau cei mai mulți dintre noi. E totodată și norocos, deoarece Stanciu a găsit în sfârșit, cam după vreun an, lovitura aducătoare de punct și de speranțe de calificare. De ce e periculos scorul ăsta? Simplu: fiindcă tentația majoră la echipele noastre este de a desconsidera adversarul atunci când reușesc mai mult decât se presupunea că pot, iar în această perspectivă s-ar putea ca pentru retur să creadă, complet greșit, că Sparta Praga e vreo găină venită la tăiere. Cehii sunt tot un fel de nemți, poate nu după vorbă, dar sigur după atitudine, așa că la București e de presupus că meciul va fi încă mai greu decât cel de la Praga. Sigur că dacă se reîntoarce Hamroun ne va fi nițel mai la îndemână calificarea, dar nicidecum ușoară. În plus, o abordare la pace eternă, adică la un 0 – 0 calificant, ne-ar fi fatală: sunt sigur că Sparta va înscrie în deplasare, tot așa cum am fost convins și că Steaua dă gol la Praga. În aceste condiții, 1 – 1 este chiar periculos. Cred că ar trebui plecat de la ideea că e musai să înscriem de două ori, și în nici un caz să conservăm golul din deplasare. Cred că Steaua se califică, ceea ce ar fi un mare pas înainte pentru fotbalul nostru, după catastrofa de anul trecut. Numai că în decisivul pentru Champions’ League, Steaua va avea iar probleme de lot, din cauza suspendărilor. Zic asta deoarece nu pot să cred că nici măcar unul din cei trei jucători „grei” (Stanciu, Pintilii, Tamaș), care au luat galben ca niște idioți, nu va recidiva în retur. Până atunci însă să ne bucurăm de ce a reușit deocamdată Steaua și să sperăm că finalul dublei ne va aduce ceea ce ne dorim.



Recomandări

O nouă confruntare între primarul din Moldovița și reprezentanții Mocăniței Huțulca afectează una dintre cele mai mari atracții turistice din Bucovina

Afectarea terasamentului căii ferate înguste, prin săpături efectuate în zona căii de rulare a Mocăniței
Afectarea terasamentului căii ferate înguste, prin săpături efectuate în zona căii de rulare a Mocăniței

Președintele CJ Suceava anunță începerea celei mai ample modernizări din istoria Aeroportului „Ștefan cel Mare”

Consiliul Judeţean va construi un terminal nou, cu o suprafață de 10.000 de metri pătrați
Consiliul Judeţean va construi un terminal nou, cu o suprafață de 10.000 de metri pătrați

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson