CE spune că nu a fost informată despre decizia privind majorarea taxei auto la mașinile rulate



Purtătorul de cuvânt al comisarului UE pentru Taxe și Uniune Vamală, Maria Assimakopoulou, a declarat, vineri, că măsurile referitoare la majorarea de până la trei ori a taxei pentru mașinile rulate nu au fost prezentate oficial iar Comisia nu a fost informată despre acestea. Totodată, Assimakopoulou a atras atenția că, deși au libertatea de a stabili nivelul de taxare auto, statele membre sunt obligate să aplice principiul nediscriminării, potrivit căruia „nu pot mări taxele pentru mașinile rulate sau vechi dar nu și pentru cele noi”.
„Am primit foarte multe solicitări de la jurnqaliști. Nu mi-e foarte clar ce a decis Guvernul român. Nu pot comenta deciziile care se adoptă zilnic. Până acum ele nu au fost prezentate oficial, Comisia nu a fost informată”, a spus Maria Assimakopoulou vineri, într-o conferință de presă, răspunzând unei întrebări referitoare la reacția CE față de decizia Guvernul;ui de a majora de până la 3 ori taxa de poluare pentru autovehiculele rulate.
Ea s-a limitat la a repeta regulile aplicabile în materie de taxe auto, precizând că acestea sunt „foarte simple și foarte ușor de înțeles pentru toată lumea”.
„Nu există armonizare legislativă la nivel european în materie de taxe auto, astfel că statele membre își pot stabili singure acest nivel de taxare, a celor de înregistrare sau de circulație. Dar, toate statele trebuie să respecte principiile de bază, printre care cel al nediscriminării. În practică, acest lucru înseamnă că statele membre nu pot mări taxele pentru mașinile rulate sau vechi dar nu și pentru cele noi. Sper că explicația este clară și limpede”, a conchis Assimakopoulou.
Guvernul a decis, joi, triplarea taxei de poluare auto la achiziționarea tuturor vehiculelor second-hand de import, începând cu 15 decembrie, și creșterea primei de casare pentru scoaterea din uz a mașinilor uzate.
„Noile reglementări majorează de trei ori cuantumul taxei de poluare pentru toate autovehiculele înmatriculate pentru prima dată în România.
Ordonanța reia totodată măsura adoptată deja de Guvern pentru mașinile Euro 4, respectiv scutirea de la plată pentru toate autovehiculele noi înmatriculate atât în România, cât și în celelalte state ale UE după 15 decembrie 2008”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Camelia Spătaru.
Prima de casare a fost majorată de la 3.000 lei la 3.800 lei pentru un număr de 60.000 mașini estimate că vor fi scoase din uz, bugetul total alocat acestui program fiind de 228 milioane lei.
Taxa auto a fost modificată la 1 iulie 2008, noua formulă prevăzând un cuantum mai mare pentru mașinile noi, însă o valoare semnificativ mai mică pentru autovehiculele vechi. După modificarea taxei auto, vânzările de mașini noi au început să scadă, iar cele de second-hand de import să crească.
Guvernul a decis, în urmă cu aproximativ trei săptămâni, prin ordonanță de urgență, ca taxa de poluare auto percepută la achiziția mașinilor noi sã fie suspendată începând cu 1 decembrie 2008, până la sfârșitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de până la 2.000 centimetri cubi înmatriculate pentru prima dată în România și în Uniunea Europeană.



Recomandări

Tată în stare gravă, după ce mașina în care se afla alături de copilul de 3 ani a fost aruncată pe sens opus de un șofer neatent

O mașină a unui dealer auto a fost distrusă, iar alte două avariate parțial, după un incendiu nocturn

O mașină a unui dealer auto a fost distrusă, iar alte două avariate parțial, după un incendiu nocturn – fotografie generică
O mașină a unui dealer auto a fost distrusă, iar alte două avariate parțial, după un incendiu nocturn – fotografie generică

O mașină a unui dealer auto a fost distrusă, iar alte două avariate parțial, după un incendiu nocturn

O mașină a unui dealer auto a fost distrusă, iar alte două avariate parțial, după un incendiu nocturn FOTOGRAFIE GENERICĂ
O mașină a unui dealer auto a fost distrusă, iar alte două avariate parțial, după un incendiu nocturn FOTOGRAFIE GENERICĂ