CE: România nu a finalizat pregătirile pentru numărul de urgență privind asistența pentru copii



România nu a încheiat lucrările pregătitoare pentru implementarea numerelor de urgență pentru semnalarea copiilor dispăruți (116000), pentru asistență pentru copii (116111) și linia de asistență psihologică acordată adulților (116123), potrivit unui comunicat CE, publicat joi
Potrivit sursei citate, numerele 116000 și 116111 au fost puse public la dispoziție în 24 de țări, printre care și România. În schimb, Italia, Letonia și Marea Britanie nu au îndeplinit această obligație.
Termenele pentru rezervarea acestor numere erau 30 august 2007, pentru 116000 și 29 februarie 2008 pentru 116111. Majoritatea țărilor au luat puține măsuri pentru a-i informa pe potențialii furnizori de servicii despre numerele de urgență 116000 și 116111, menționează CE, potrivit căreia s-a întârziat astfel preluarea acestor numere de către potențialii furnizori, în general organizații neguvernamentale.
CE notează totuși că, pentru linia directă 116000, și-au exprimat interesul potențiali furnizori din Belgia, Cehia, Danemarca, Germania, Grecia, Franța, Ungaria, Irlanda, Italia, Malta, Letonia, Olanda, Portugalia, România, Slovacia și Marea Britanie, iar pentru 116111, furnizorii și-au oferit serviciile în Bulgaria, Cehia, Danemarca, Germania, Estonia, Grecia, Finlanda, Ungaria, Irlanda, Luxemburg, Olanda, Portugalia, România, Suedia, Slovacia și Marea Britanie.
România nu a alocat niciunul dintre numere vreunui furnizor de servicii. Până în prezent, numai Ungaria a anunțat că ambele linii telefonice de asistență sunt operaționale.
În iulie 2006, Comisia Europeană a propus rezervarea unui număr telefonic comun la nivel european pentru semnalarea copiilor dispăruți și a unui alt număr la care copiii să poată suna pentru ajutor. Această inițiativă a urmat adoptării strategiei UE în domeniul drepturilor copilului. La 15 februarie 2007, respectiv 30 octombrie 2007, Comisia a hotărât rezervarea numerelor 116000 și 116111 în toate statele membre. La 16 iunie 2008, în urma inițiativei promovate de Comisia Europeană, Uniunea Internațională a Telecomunicațiilor a lansat un apel pentru adoptarea numărului 116111 la nivel mondial.