Verifici de acasă email-ul de serviciu sau primești în week-end telefoane legate de serviciu? Aceste acțiuni, aparent inofensive, îți pot afecta negativ sănătatea, arată un studiu realizat în Germania.
Studiul a fost efectuat pe 57.000 de persoane din Europa, dintre care jumătate lucrau în afara programului normal de lucru – o tendință încurajată de accesul facil la documente de serviciu, cu ajutorul smartphone-urilor și al tabletelor.
Ce au constatat cercetătorii? Persoanele care lucrau seara și în week-end aveau șanse mai mari de a se plânge de insomnii, dureri de cap, oboseală, anxietate și probleme gastro-intestinale.
De asemenea, munca în afara programului normal de lucru era asociată cu probleme musculare și cardiovasculare, au constatat cercetătorii din cadrul Society for Labour, Industrial and Organizational Psychological Research din Oldenburg, Germania.
Ei au făcut un apel la instituirea unor reglementări mai stricte, care să împiedice invadarea vieții personale de către problemele de serviciu.
Progresul tehnologic, au explicat ei, a dat naștere unei culturi ce pretinde oamenilor să fie permanent disponibili pentru treburi de serviciu. Însă timpul liber, lipsit de orice preocupare pentru serviciu, este esențial pentru recuperarea organismului, spun autorii studiului, care și-au publicat concluziile în jurnalul Chronobiology International.
Chiar și un volum mic de muncă suplimentară, în afara orarului stabilit, poate provoca probleme de sănătate, a explicat dr. Anna Arlinghaus, expert în sănătate publică și conducător al studiului.
Un studiu anterior, realizat de compania Pixmania în 2012, arăta că accesul la un smartphone „lungește” cu două ore ziua de muncă.
În ultimii ani, mai multe companii germane – printre care Daimler, Volkswagen, Deutsche Telekom – au implementat politici și tehnologii menite să împiedice transmiterea către angajați a mesajelor email pe probleme de serviciu, seara după orele de serviciu, în week-end și în perioada concediilor.
În Franța au fost introduse, chiar de la nivel guvernamental, reguli similare, care să protejeze persoanele ce lucrează în domenii digitale și de consultanță de mesajele pe probleme de serviciu, în afara orelor de program. Guvernul german ia și el în calcul implementarea unor măsuri similare.
Sursa: Mail Online