Polițiștii suceveni încearcă să dea de individul care a sunat sâmbătă la 112 și a făcut sesizarea în urma căreia mai multe echipaje de poliție au plecat să caute pe DN 2 un autoturism încărcat cu țigări de contrabandă, urmărire care s-a sfârșit tragic, aproape de localitatea Cumpărătura, după ce unul dintre autoturismele Logan ale Serviciului Poliției Rutiere s-a răsturnat, accidentul soldându-se cu un polițist mort și unul în stare gravă la spital.
Respectivul individ, susțin polițiștii, a sunat de pe o cartelă prepay și a indicat datele exacte ale mașinii respective, marcă, număr, numele șoferului, oferind chiar și amănunte despre cum arată conducătorul auto. Apelul a fost înregistrat la ora 12:07. Informația era că mașina respectivă, cu numere de Iași, e burdușită cu țigări de contrabandă și se deplasează pe direcția Suceava – Fălticeni – Iași.
Imediat, odată ce informațiile privind numărul, marca și proprietarul mașinii s-au confirmat, autoturismul cu pricina a fost dat în urmărire, mai multe echipaje de poliție plecând să-l depisteze în trafic.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Suceava, inspector Bogdana Crăciun, a anunțat duminică că autoturismul urmărit de mașina de poliție implicată în accidentul mortal de la Cumpărătura nu era încărcat cu marfă de contrabandă, așa cum se sesizase sâmbătă prin apelul primit la 112.
„Autoturismul urmărit a fost identificat și era încărcat cu mărfuri alimentare și nonalimentare, pe care conducătorul auto urma să le comercializeze în condiții legale. Urmează să verificăm apelul primit la 112, pentru a identifica persoana care a făcut sesizarea”, a precizat Bogdana Crăciun.
Din informațiile pe care le deținem, apelul ar fi fost dat din județul Iași, însă rămâne de văzut ce se va stabili în urma anchetei polițiștilor.
Dacă va fi identificat, respectivul individ riscă o sancțiune contravențională între 500 și 1.000 de lei, pentru apelare abuzivă.
„Multe persoane sună fără a avea o urgență, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc”
Potrivit statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) Suceava, în primele șase luni ale acestui an au fost amendați peste 330 de suceveni care au apelat abuziv serviciul de preluare a apelurilor de urgență 112.
„Multe persoane sună fără a avea o urgență, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informații despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituții sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Facem apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgență 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieți”, precizau într-un comunicat de presă remis în urmă cu câteva săptămâni reprezentanții 112.
Majoritatea apelurilor false și abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice și sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.
În cursul anului trecut, de exemplu, s-au înregistrat nu mai puțin de 193.060 de apeluri false.
Au fost cazuri când s-au primit sute de apeluri de pe același număr de telefon, într-un interval de câteva zile, când s-au reclamat violuri, bătăi, incendii, accidente etc., toate false, când s-a sunat la 112 doar pentru că apelantul nu găsea loc de cazare sau rămăsese fără benzină sau când elevi de școală generală au dovedit că știu să înjure mai ceva ca un adult.
Din păcate, amenzile date de poliție nu au reușit să-i potolească pe „abonații” la 112.