Ca să putem vorbi despre importanța împărtășirii pentru credincioși trebuie să știm mai întâi de toate cu ce ne împărtășim. Ne împărtășim cu „dumnezeieștile, sfintele, preacuratele, nemuritoarele,
cereștile și de viață făcătoarele Taine ale lui Hristos”. Ce sunt Tainele cu care ne împărtășim? Sunt Trupul și Sângele Mântuitorului. De ce numim Taină împărtășirea cu Trupul și Sângele Mântuitorului
nostru Iisus Hristos? Sfânta noastră Biserică are două feluri de Taine, este o Biserică a Tainelor. Credința noastră este „ușa Tainelor”, iar Tainele Bisericii noastre sunt de două feluri: Tainele harului și Tainele
credinței.
Tainele credinței sunt adevărurile de credință mai presus de înțelegerea noastră, cum e Taina Întrupării Fiului lui Dumnezeu, Taina Jertfei Mântuitorului nostru Iisus Hristos, Taina Învierii, Taina
Înălțării Mântuitorului nostru Iisus Hristos și Taina Sfintei Treimi. Acestea sunt Tainele credinței noastre.
Tainele harului, sunt mijloacele prin care harul lui Dumnezeu se dă credincioșilor. Acestea sunt șapte la număr: Sfânta Taină a Botezului, Sfânta Taină a Ungerii cu Sfântul Mir, Sfânta Taină a
Împărtășirii cu dumnezeieștile, preacuratele, nemuritoarele, cereștile, de viață făcătoarele Taine, adică cu Trupul și Sângele Mântuitorului Iisus Hristos, Taina Sfintei Spovedaniei, Taina Cununiei, Taina Preoției și Taina Sfântului Maslu. Sunt Taine pentru că prin ele se lucrează mântuirea omului, se dă harul cel nevăzut, harul care este real, dar nu poate fi văzut cu ochii omenești, harul Mântuitorului nostru Iisus Hristos trebuitor pentru mântuire și pentru împrejurări speciale din viața omului.
Taina Sfântului Botez corespunde cu nașterea după suflet, cu nașterea din Mântuitorul nostru Iisus Hristos, cu nașterea din Dumnezeu. Sfântul Ioan Evanghelistul zice că: „Cei ce cred în Fiul lui
Dumnezeu s-au născut de la Dumnezeu”. Tot el, în Epistola sobornicească spune: „Cel născut din
Dumnezeu nu mai păcătuiește”. Este un început de viață nouă, un început al unei vieți pe care nu o au cei
care nu primesc Taina Sfântului Botez, este începutul unei înnoiri sufletești fără de care nimeni nu poate
intra în Împărăția lui Dumnezeu.
(sursa: www.rugulaprins.go.ro)