Grupul PepsiCo

Ce a „învățat” din criza sanitară Silviu Popovici, suceveanul care conduce un business cu o valoare de 11 miliarde de dolari



Silviu Popovici Sursa foto Business Magazin
Silviu Popovici Sursa foto Business Magazin

Silviu Popovici este suceveanul care conduce un business cu o valoare de 11 miliarde de dolari, cunoscut drept cel mai puternic român din grupul PepsiCo, prin prisma funcției de CEO al companiei pe Europa. Silviu Popovici a absolvit în anul 1993 Facultatea de Fizică din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, el având și un Master în Administrarea Afacerilor la London Bussines School, dar și o diplomă în administrarea și managementul afacerilor la Harvard Bussines School. Înainte de a se alătura PepsiCo, Silviu Popovici a avut mai multe funcții de conducere în cadrul companiei Coca-Cola din Europa de Est. În urmă cu doi ani, suceveanul a fost numit în rolul de chief executive officer Europe al PepsiCo.
Ce a învățat Silviu Popovici din această criză sanitară? Trei lecții esențiale: Importanța familiei – „Ceea ce contează cu adevărat este că cei dragi sunt sănătoși și fericiți și că petrecem mult timp cu ei. S-ar putea să spun ceea ce este evident, dar după ani de călătorii continue de business, lockdownul mi-a arătat cât de grozav este să fii cu familia ta la cină, în fiecare seară, sau să joci baschet cu fiul tău, la pauza de prânz, sau să fii cu soția în fiecare seară și să te uiți la Netflix”; Munca la distanță – „Nu trebuie să fim blocați în trafic o oră-două pe zi pentru a ne citi e-mailurile. Economisim timp și avem și un avantaj sustenabil, prin prezența a mai puține mașini pe drum. Traficul în București se va îmbunătăți. În Suceava, orașul meu natal, am fost șocat să văd câte mașini sunt pe drum. Sper ca, pe măsură ce trecem la noul normal, să nu ne întoarcem niciodată la programul de lucru de cinci zile pe săptămână, la birou, ci să redefinim rolul biroului ca loc unde să mergem doar de 2-3 ori pe săptămână pentru a crea împreună și a socializa cu colegii noștri”; Independența angajaților – „Angajații își fac treaba bine, chiar și atunci când nu sunt supravegheați, când lucrează de acasă, dar acesta este doar începutul”.

  • „Drumul spre recuperare pentru societatea noastră va veni prin vaccinarea completă”

Povestea suceveanului care a reușit să facă față cu succes crizei sanitare, încercând să se adapteze noilor condiții, este una motivațională. Silviu Popovici a declarat pentru Business Magazin: „Îmi amintesc de panica pe care am avut-o în primele 2-3 luni (de pandemie – n. red.). Nu ne-am părăsit casa, nici măcar când a fost permis. Am alergat 42 de kilometri în grădina mea, pe perioada lockdownului. Îmi pot imagina cât de greu a fost pentru familiile din apartamentele mici. A trebuit să învățăm nu numai cum să lucrăm toată ziua prin Zoom, ci și cum să socializăm virtual”.
Conform sursei citate, Silviu Popovici povestește că și pentru el, dar și pentru familia și prietenii lui, criza din perioada pandemiei a avut un impact major. „Soția și fiul meu prezintă un risc ridicat și am fost foarte îngrijorați și atenți să nu îi expunem la niciun risc de a contracta virusul. În plus, deși am plecat din România acum 23 de ani, suntem norocoși să avem încă mulți prieteni și rude aici. A nu putea să ne întâlnim cu ei de Paște sau de Crăciun, de exemplu, a fost foarte greu”, a declarat pentru Business Magazin, el considerând că drumul spre recuperare pentru societatea noastră va veni prin vaccinarea completă, motivându-și astfel declarați: „Prin miracolul științei ni s-a oferit o cale de a ieși din pandemie. Prin urmare, îi încurajez pe toți să își facă vaccinul imediat ce este disponibil.”.
Readaptare
Suceveanul Silviu Popovici a mai declarat pentru sursa citată că pandemia a adus mari transformări în industria în care lucrează: „Am fost uimit să văd cât de impresionantă a fost reacția la criză. Cât de repede s-a adaptat toată lumea la noua realitate: consumatorii au început să comande online, clienții și-au transformat modelul de afaceri peste noapte, pentru a face livrări, producătorii și furnizorii au lucrat împreună, pentru a deschide linii de producție și noii angajați s-au alăturat companiilor fără a întâlni pe nimeni față în față.”
O parte dintre angajații PepsiCo au lucrat de acasă, dar o mare parte dintre angajați a ales să lucreze în fabricile companiei, în depozite și în magazinele din toată România.
Silviu Popovici spune că pe perioada crizei nu putea gestiona businessul PepsiCo Europa „printr-un management vertical, într-un mod foarte ierarhic”, astfel că a cerut fiecărei țări cu care colaborează să ia deciziile corecte pe baza a ceea ce se întâmpla la nivel local, declarând, pentru sursa citată, că „aceasta a fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat în cei 28 de ani de carieră. Modul în care a reacționat fiecare piață, inclusiv România, a fost fantastic. Toată lumea a făcut față provocării, a depășit orice așteptare. Au luat decizii rapide, au găsit soluții creative, au învățat de la colegii din alte țări, au sprijinit comunitățile locale și toate acestea, oferind, în același timp, rezultate excelente în business.”
O altă observație a lui Silviu Popovici este legată și de faptul că românii caută, în ultimii ani, opțiuni de alimente și băuturi mai sănătoase: „Consumul unei diete echilibrate este doar o parte a provocării, pe măsură ce ne uităm la stiluri de viață mai sănătoase. Sportul și exercițiile fizice ar trebui să facă parte din viața de zi cu zi a tuturor. Este ceva ce văd ca pe o provocare în România”.



Recomandări