CE: 58 de plângeri din România la Avocatul Poporului European, în 2012



Avocatul Poporului (Ombudsman) European a primit, anul trecut, 58 de plângeri din România dintr-un total de 2.442 înregistrate, potrivit unui raport de activitate pe 2012, dat publicității luni.
Instituția a primit, anul trecut, 2.442 de plângeri, față de 2.510 în 2011, și a pornit 456 de investigații, față de 396 în 2011, se precizează într-un comunicat remis MEDIAFAX de Reprezentanța Comisiei Europene în România.
În 2012, cele mai multe plângeri la Avocatul Poporului (Ombudsman) European, respectiv 340, au fost primite din Spania, alte 273 au venit din Germania, 235 – din Polonia, iar 182 – din Belgia.
„Dupa analizarea tuturor plângerilor, în jur de 1.500 dintre ele au fost transmise instituțiilor de resort nționale sau regionale din statele membre, comisiei de petiții din cadrul Parlamentului European, Comisiei Europene și altor mecanisme de soluționare a problemelor, precum SOLVIT sau „Your Europe Advice””, se mai arată în comunicat.
Majoritatea investigațiilor din 2012 s-au referit la la lipsa transparenței (21.5%), inclusiv refuzul de a furniza anumite documente sau informații.
„Alte cazuri s-au referit la problemele înregistrate în executarea contractelor sau licitațiilor cu fonduri UE, conflictele de interes, lipsa de fairplay, întârzierile sau cazurile de discriminare”, se arată în același comunicat.