Catherine Zeta-Jones, într-un scurtmetraj publicitar pentru o marcă de șampon



Actrița Catherine Zeta-Jones este protagonista unui scurtmetraj cu durata de șapte minute, care promovează brandul de șampon Lux, filmul urmând să ruleze în Asia, la televiziune, în loc de reclame, dar și în cinematografe, informează site-ul Warc.com.
Scurtmetrajul a fost lansat în China și Japonia de către compania Unilever, urmând să înlocuiască reclamele clasice difuzate la posturile de televiziune sau în cinematografe.
Recent, reprezentanții companiei au subliniat, în repetate rânduri, că doresc să se distanțeze de modelul tradițional de publicitate, ceea ce implică renunțarea la reclamele TV de 30 de secunde, încercând să se apropie mai mult de consumatori și să joace un rol mai activ pe piața mediilor sociale.
Scurtmetrajul, care o are ca protagonistă pe cunoscuta actriță Catherine Zeta-Jones, a fost produs de agenția JWT și se numește „Alchemist”. Scenariul pentru acest film a fost scris de Jeffrey Caine, care a mai realizat, printre altele, și scenariul pentru producția „Prietenie absolută / The Constant Gardener”.
Deși această strategie de marketing a fost utilizată anterior de branduri de lux, precum Chanel sau BMW, Unilever depune eforturi considerabile să ajungă la diferite categorii de public, folosind un scurtmetraj în loc de un spot publicitar.
Potrivit reprezentanților Unilever, femeile din Japonia sune expuse, în fiecare lună, la circa 1.000 de reclame. Pe de altă parte, noile tehnologii au schimbat considerabil obiceiurile consumatorilor în China și Japonia.
Enzo Devoto, vicepreședinte al departamentului de produse pentru îngrijirea părului al Unilever Asia de Nord și China, este de părere că „modalitățile de interacțiune cu consumatorii s-au schimbat în considerabil. În aceste circumstanțe, el consideră că filmul este „soluția perfectă”.
Prin film, „nu aducem vedete ale filmului în reclamele noastre, ceea ce fac și competitorii noștri, ci intrăm în lumea filmelor determinând o apropiere între consumatori și brand”, a mai spus Devoto.