Pledoarie pentru familie

Căsătoria: o temă periferică? (II)



Căsătoria: o temă periferică? (II)
Căsătoria: o temă periferică? (II)

Declarația din decembrie 2016, intitulată Preserve Freedom, Reject Coercion (Păstrați Libertatea, Respingeți Coerciția)[1], are printre cei 75 de semnatari cercetători, profesori, teologi și autori de renume în domeniul dreptului, al căsătoriei și al familiei.
Declarația își exprimă îngrijorarea față de așa-zisa legislație antidiscriminare, care dorește să protejeze noțiunile de identitate de gen[3] și orientare sexuală, dar amenință și subminează libertatea religioasă, libertatea de conștiință, de exprimare, de asociere și dreptul la viață privată. Asemenea legi, reliefează Declarația, sunt folosite de guvern pentru a impune amenzi usturătoare cetățenilor care își exprimă convingerile religioase în spațiul public, punând presiune asupra cetățenilor să își sacrifice convingerile profunde referitoare la căsătorie și la ce înseamnă a fi bărbat și a fi femeie.
Aceste provocări nu sunt prezente doar în America, ci și în Europa. De exemplu, agențiile catolice de adopție nu mai pot opera în anumite țări europene sau le este întreruptă finanțarea de la stat, deoarece refuză să ofere copii spre adopție cuplurilor homosexuale.[4]
Proprietarii de restaurante și localuri pot fi amendați, dacă nu dau în folosință toalete unisex sau dacă nu permit accesul femeilor care se consideră bărbați în toaleta sau în vestiarul bărbaților.
Legislația antidiscriminare este invocată pentru a nega dreptul școlilor creștine de a angaja profesori creștini,[5] diluând identitatea și etosul instituțiilor fundamentate pe principii și pe valori creștine.
Asemenea legislație este deja folosită ca instrument de a submina autoritatea parentală prin educația sexuală agresivă din școlile publice, al cărei conținut nu este cunoscut în totalitate nici măcar de părinți.[6] Un caz recent din Marea Britanie a arătat riscurile la care se expun părinții care nu se conformează conceptului de gen ca și construct social, separat de realitatea biologică bărbat-femeie. Cazul se referă la un cuplu a cărui fetiță era debusolată și se considera băiat. Deoarece părinții au refuzat să o trateze ca pe un băiat (să o strige cu un nume de băiat, să o îmbrace diferit etc.), au fost acuzați de serviciile sociale de neglijență și de abuz emoțional. Serviciile sociale au motivat că refuzul părinților va împinge copilul la depresie și la suicid, acesta fiind o formă de abuz emoțional și de neglijență parentală. Serviciile sociale nu menționează însă ce efecte poate avea asupra fetiței ideea că își poate schimba genul de la orice vârstă, fără niciun reper biologic.[7]
Se vede astfel că în baza legilor actuale, credincioșii pot să fie pedepsiți prin închisoare sau amendă, părinților le este erodată autoritatea parentală, organizațiile își pot pierde acreditarea, finanțarea sau chiar licența de a opera, deoarece susțin căsătoria ca uniune dintre un bărbat și o femeie și cred ferm că genul (definit natural de sexul biologic – „bărbat” sau „femeie”, nu construit psihologic sau social) e imuabil.
Declarația amintită are o valoare simbolică, deoarece arată că discuția despre căsătorie, despre ce înseamnă a fi bărbat și a fi femeie nu este una periferică. Și mai important însă, Declarația trage un semnal de alarmă pentru România, arătând gravitatea provocărilor care au început deja să vină în țara noastră, într-un ritm accelerat, dacă revizuirea Constituției nu va întări definiția căsătoriei: relativizarea și disoluția instituției căsătoriei, ignorarea și chiar contrazicerea evidenței biologice, subminarea libertății religioase, a libertății de conștiință și a dreptului părinților de a-și educa copiii.
___
[1] Lista completă se găsește la http://www.colsoncenter.org/freedom
[2] Robert George Patrick Lee and Robert P. George, Conjugal Union: What Marriage is and Why it Matters (2104)
[3] Pentru mai multe informații despre Teoria genului, vezi Gabriele Kuby, Revoluția Sexuală Globală: Distrugerea libertății în numele libertății (2014)
[4] Paul Coleman / Roger Kiska, The Proposed EU “Equal Treatment” Directive: How the UK Gives other EU Member States a Glimpse of the Future, International Journal for Religious Freedom vol 5:1 2012, 113-128
[5] Noua legislație anti-discriminare Malta http://www.independent.com.mt/articles/2016-12-12/local-news/Church-schools-set-to-be-banned-from-discriminating-against-employment-of-non-religious-teachers-6736167827
[6] Documentarul Război împotriva copilăriei, realizat de Family Watch International arată pericolele din spatele educației sexuale comprehensive: https://www.youtube.com/watch?v=tZ18D-cPWUU
[7] https://www.thesun.co.uk/news/2074243/social-workers-accuse-parents-of-emotional-abuse-because-they-refuse-to-let-their-14-year-old-girl-become-transgender/
Adina Portaru



Recomandări

610 persoane din Regiunea Nord-Est, ajutate să dobândească noi cunoștințe și competențe digitale, printr-un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană

610 persoane din Regiunea Nord-Est, ajutate să dobândească noi cunoștințe și competențe digitale, printr-un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană
610 persoane din Regiunea Nord-Est, ajutate să dobândească noi cunoștințe și competențe digitale, printr-un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană

610 persoane din Regiunea Nord-Est, ajutate să dobândească noi cunoștințe și competențe digitale, printr-un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană

610 persoane din Regiunea Nord-Est, ajutate să dobândească noi cunoștințe și competențe digitale, printr-un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană
610 persoane din Regiunea Nord-Est, ajutate să dobândească noi cunoștințe și competențe digitale, printr-un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană