Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale va lua în evidență, pe lângă codul numeric personal al asiguraților și pensionarilor, și datele de stare civilă ale acestora, măsură explicată prin eliminarea riscului efectuării de plăți către alte persoane decât titularii drepturilor.
Datele vor fi furnizate de către Ministerul Internelor și Reformei Administrative, conform unei ordonanțe de urgență adoptate, marți, de Guvern.
„Măsura vizează evitarea oricăror riscuri ce pot determina scăderea încrederii participanților la fondurile de pensii administrate privat, în contextul începerii procesului de virare a contribuțiilor la fondurile de pensii administrate privat, etapă importantă a implementării noului sistem de pensii”, se arată într-un comunicat al Executivului.
Potrivit legislației în vigoare, aceste evidențe erau realizate doar pe baza codului numeric personal.
Ministerul Internelor și Reformei Administrative va furniza gratuit Casei, prin Centrul Național de Administrare a Bazelor de Date privind Evidența Persoanelor sau, după caz, prin Oficiul Român pentru Imigrări, datele de stare civilă actualizate pentru toți cetățenii români, cei ai Uniunii Europene și cei ai statelor membre ale Spațiului Economic European, pentru străinii cu rezidența sau șederea în România, precum și pentru persoanele în cazul cărora sunt întocmite documentații de plată și/sau sunt efectuate plăți pentru prestații sociale.