Sănătate

CAS Suceava, bombardată cu petiții și solicitări



– Peste 600 de persoane au depus petiții, au fost în audiență sau au telefonat, problema cea mai arzătoare fiind medicamentele compensate
Casa de Asigurări de Sănătate Suceava a fost în primul trimestru bombardată de petiții și solicitări cu privire la farmaciile aflate în contract cu instituția și cu privire la eliberarea medicamentelor compensate și gratuite.
Directorul CAS Suceava, doctor Cristina Iordăchel, a declarat că în total 622 persoane au depus petiții aici, au apelat TEL VERDE și au fost în audiență cu diverse probleme referitoare la sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Numărul persoanelor care au solicitat informații a crescut de la o lună la alta.
În ceea ce privește linia gratuită de telefon pusă la dispoziție de CAS, în primul trimestru s-au înregistrat 108 apeluri, majoritatea referitoare la farmaciile în contract cu CAS Suceava care eliberau medicamente compensate și gratuite. Sucevenii care au sunat la TEL VERDE al CAS au mai cerut informații în ceea ce privește dreptul la anumite medicamente, actele necesare pentru obținerea unui dispozitiv și modalitățile de plată a contribuției la asigurări sociale de sănătate. Numărul persoanelor care au apelat la numărul de telefon gratuit 0-800-800-981 în perioada menționată este impresionant, având în vedere că pe tot parcursul anului trecut la CAS Suceava s-au înregistrat 138 de apeluri de acest gen.
Aproximativ 463 de persoane au venit în audiență la CAS Suceava în primul trimestru, cei mai mulți în luna martie. Din totalul audiențelor, 287 (mai mult de jumătate) privesc modalitățile de prescriere și eliberare a medicamentelor compensate și gratuite, 46 se referă la dispozitive medicale, 72 la modalitățile de plată a contribuției la asigurări sociale de sănătate, 13 persoane au solicitat informații privind medicii de familie, 12 au solicitat informații privind furnizorii de servicii medicale paraclinice, de specialitate și stomatologice, 25 privind concediile medicale și 8 persoane au solicitat informații care țin obiectul de activitate al altor instituții.
,,Din datele prezentate, rezultă că numărul persoanelor care s-au adresat CAS Suceava a crescut considerabil, ceea ce pentru noi semnifică o creștere a credibilității instituției în fața asiguraților. Aceștia colaborează cu noi pentru creșterea calității serviciilor medicale și farmaceutice și ne semnalizează din ce în ce mai frecvent neregulile pe care le constată, funcție de care noi putem lua măsurile prevăzute în Normele Contractului cadru”, a declarat Cristina Iordăchel.



Recomandări

„Emoții în echilibru”, la final, un proiect care a adus bucurie, conștientizare și echilibru emoțional pentru copiii și părinții din Suceava

„Emoții în echilibru”, la final, un proiect care a adus bucurie, conștientizare și echilibru emoțional pentru copiii și părinții din Suceava
„Emoții în echilibru”, la final, un proiect care a adus bucurie, conștientizare și echilibru emoțional pentru copiii și părinții din Suceava

Campania „Prevenția începe cu informarea” – Elevii din Liteni, mai aproape de sănătate prin cunoaștere

Campania „Prevenția începe cu informarea” – Elevii din Liteni, mai aproape de sănătate prin cunoaștere
Campania „Prevenția începe cu informarea” – Elevii din Liteni, mai aproape de sănătate prin cunoaștere

Casa Teona împlinește un an – un an de joacă, terapie și comunitate pentru copiii cu cerințe speciale din județul Suceava

Casa Teona împlinește un an – un an de joacă, terapie și comunitate pentru copiii cu cerințe speciale din județul Suceava
Casa Teona împlinește un an – un an de joacă, terapie și comunitate pentru copiii cu cerințe speciale din județul Suceava

Mobilizare impresionantă pentru stoparea transformării Casei de Cultură din Câmpulung în spații comerciale și reluarea activităților culturale

Casa de Cultură Câmpulung Moldovenesc - ilustrată ca spațiu de închiriat, în petiția Declic
Casa de Cultură Câmpulung Moldovenesc - ilustrată ca spațiu de închiriat, în petiția Declic