„Bombă” pe patru roți

Căruță în care se aflau patru oameni, făcută praf de un tir



O căruță care circula noaptea fără a fi semnalizată a fost lovită violent de un autotractor
O căruță care circula noaptea fără a fi semnalizată a fost lovită violent de un autotractor

Ceea ce părea inevitabil de multă vreme s-a întâmplat duminică seară, chiar pe un drum național. O căruță care circula noaptea fără a fi semnalizată a fost lovită violent de un autotractor. Bilanțul este tragic: două femei au murit, iar doi bărbați au ajuns la spital. Este cel mai grav accident de acest gen în care a fost implicată o căruță în ultimii ani, îngrijorător fiind faptul că astfel de tragedii se pot repeta oricând.
Accidentul s-a produs în jurul orei 19.30, pe DN 2 E, șosea care face legătura între Fălticeni și Gura Humorului. Înainte de intrarea în comuna Berchișești, Sebastian Bălănică, un șofer în vârstă de 38 de ani, din Comarnic-Prahova, care conducea un autotractor Iveco cu semiremorcă, venind dinspre Fălticeni, a lovit violent căruța care circula în fața sa. Atelajul a fost făcut bucăți, o parte ajungând sub roțile colosului, iar resturi din el fiind împrăștiate pe asfalt. Automat, cei patru oameni care se aflau în acesta au fost proiectați pe asfalt.
Victimele sunt trei membri ai unei familii sărace din comuna Capu Câmpului și un vecin al acestora. Ultimul, Costel Dogaru, în vârstă de 37 de ani, era cel care conducea căruța, lângă el mai aflându-se Elisaveta Revnic, în vârstă de 70 de ani, nora acesteia, Irodia Obreja, de 47 de ani, și fiul acesteia din urmă, Gheorghe Obreja, în vârstă de 28 de ani.
Din păcate, ambele femei au murit. Bătrâna de 70 de ani a decedat pe loc, în timp ce nora sa a fost urcată într-o ambulanță și dusă spre Spitalul Județean. Din păcate, gravul politraumatism de la cap i-a fost fatal acesteia în doar câteva minute. Bărbatul care conducea căruța și tânărul de 28 de ani au fost internați la Spitalul Județean Suceava. Aceștia au numeroase traumatisme și contuzii, însă sunt în afara oricărui pericol.
Fără elemente reflectorizante și căruțașul beat
Șoferul mașinii de mare tonaj le-a declarat anchetatorilor că a văzut căruța doar cu câțiva metri înainte de impact și, deși nu avea viteză, nu a avut cum să o mai evite. Declarațiile sale sunt confirmate și de inspectorii Autorității Rutiere Române, care, în urma analizării tahografului, au stabilit că șoferul avea o viteză puțin sub 50 de kilometri la oră. Ancheta ofițerilor de la Serviciul de Poliție Rutieră Suceava arată că cei patru se deplasau într-o căruță care nu era semnalizată pentru deplasarea pe timp de noapte. Doar cel care conducea căruța avea vestă reflectorizantă, însă, cum era mascat de femeile care stăteau în spatele său, nu a fost văzut de șofer.
Bărbatul care conducea căruța era băut, în urma verificării cu aparatul etilotest rezultând că avea o concentrație de 0,32 miligrame per litru alcool pur în aerul expirat.
În condițiile în care șoferul circula cu viteză legală și nu a încălcat vreo regulă de circulație, primele cercetări arată că vina exclusivă pentru producerea accidentului îi aparține căruțașului.
Problema căruțașilor, fără prea multe soluții
Comisarul Liviu Sfichi, șeful Serviciului de Poliție Rutieră Suceava, și-a exprimat dezamăgirea că, în ciuda eforturilor, căruțașii nu înțeleg să respecte măcar regulile elementare de circulație.
„În ultimele săptămâni, împreună cu colegii de la Compartimentul de Analiză și Prevenire al Poliției, am organizat și executat acțiuni de prevenire a accidentelor de acest gen în care am împărțit căruțașilor veste reflectorizante, explicându-le cât sunt de importante acestea. Avertizez că nu vom mai ține cont de starea socială a celor care conduc căruțe pe drumurile naționale și le vom aplica amenzi drastice, nu avem altă soluție”, a declarat șeful Serviciului de Poliție Rutieră Suceava.
El a admis că problema căruțașilor este extrem de complicată, conform legii acestora fiindu-le interzis să circule pe drumurile național europene, dar pe de altă parte în cele mai multe localități neexistând rute alternative secundare pentru deplasarea lor.
Cum legea care prevede confiscarea atelajelor nu se aplică din lipsa unor spații pentru depozitarea acestora, amendarea căruțașilor pentru încălcarea regulilor de circulație pare soluția cea mai la îndemână, deși este greu de spus ce efect au aceste măsuri în condițiile în care vorbim în general de oameni săraci, care nu își achită amenzile și nici nu prea pot fi constrânși să o facă.
Cum se poate muri din cauza unui căruțaș inconștient
În condițiile în care circulă pe drumuri foarte tranzitate și nici nu sunt semnalizate pentru deplasarea pe timp de noapte, căruțele sunt adevărate „bombe” pe patru roți, victimele lor putând fi și alți participanți la trafic.
Cel mai elocvent exemplu în acest sens este un accident produs pe 13 iunie a.c., pe DN 15 C, în comuna Fântâna Mare. Atunci, un tânăr în vârstă de 28 de ani, care se deplasa pe un motoscuter, s-a izbit în căruța care circula în fața sa, încărcată cu material lemnos. Un lemn i-a străpuns gâtul, omorându-l pe loc. Ancheta poliției a arătat că atelajul hipo care transporta lemne, condus de un localnic în vârstă de 58 de ani, nu era semnalizat pentru deplasarea pe timp de noapte, astfel că motoscuteristul nu a avut cum să-l vadă din timp.
Conform statisticilor Serviciului de Poliție Rutieră Suceava, de la începutul anului, în județ s-au produs 35 de accidente rutiere grave în care au fost implicate căruțe, soldate cu opt morți, 16 răniți grav și 50 de victime rănite ușor.


„Bombă” pe patru roți: Căruță în care se aflau patru oameni, făcută praf de un tir
„Bombă” pe patru roți: Căruță în care se aflau patru oameni, făcută praf de un tir
„Bombă” pe patru roți: Căruță în care se aflau patru oameni, făcută praf de un tir
„Bombă” pe patru roți: Căruță în care se aflau patru oameni, făcută praf de un tir
O căruță care circula noaptea fără a fi semnalizată a fost lovită violent de un autotractor
O căruță care circula noaptea fără a fi semnalizată a fost lovită violent de un autotractor