Cartofii prăjiți, înlocuiți cu salată, fructe sau legume



McDonald’s a anunțat că va începe să le ofere clienților opțiunea de a înlocui cartofii prăjiți cu salată, fructe sau legume, ca parte dintr-o campanie de introducere a unor produse mai sănătoase în meniuri.
Schimbarea va fi implementată la începutul anului viitor în Statele Unite, unde oamenii vor putea alege o salată în loc de cartofi prăjiți, fără a plăti în plus. Potrivit companiei, clienții pot face deja astfel de schimburi în unele țări, printre care și Franța, scrie huffingtonpost.com.
McDonald’s Corp. a informat că lucrează ca opțiunile să fie disponibile în 20 dintre cele mai mari piețe ale sale din lume, ceea ce constituie 85 la sută din vânzări.
Schimbarea a fost anunțată la New York, unde CEO-ul Don Thompson a apărut pe scenă alături de fostul președinte Bill Clinton.
Într-un interviu, Thompson a spus că McDonald’s urmărește să se axeze pe produse mai sănătoase, una dintre măsuri fiind extinderea ofertei de fructe și legume în alte părți ale lumii, precum porumb și kiwi pe băț.
În plus, McDonald’s intenționează să folosească ambalajele pentru a face opțiunile sănătoase mai atractive pentru copii. De exemplu, o garnitură de cartofi ar putea fi vândută într-un ambalaj mai vesel colorat. Părinții vor putea în continuare să comande apă minerală alături de pachetele Happy Meal, dar McDonald’s va promova doar lapte, suc și apă pe meniuri și în reclame. Întreaga publicitate pentru copii va include un mesaj care îndeamnă la „nutriție distractivă” și la „bunăstarea copiilor”.
Directorul politicilor de nutriție la Centrul pentru știință în interesul public (Center for Science in the Public Interest), Margo Wootan, a spus că eliminarea apei minerale din meniul Happy Meal-urilor a fost un pas mare pe care și celelalte lanțuri fast-food ar trebui să-l urmeze. Totuși, a continuat aceasta, insistența de a include mesaje nutriționale pozitive în reclamele pentru copii ar servi la crearea unei „aure de sănătate” pe care McDonald’s nu o merită cu adevărat.
„Schimbările aduse de McDonald’s fac mâncarea mai sănătoasă într-o oarecare măsură. Dar nu cred că un hamburger și niște cartofi sunt ceea ce eu aș considera sănătos”, a argumentat Wootan.
Anunțul a fost făcut în contextul în care McDonald’s se confruntă cu critici din partea adepților unui stil de viață sănătos și în care se străduiește să fie la curent cu gusturile schimbătoare ale clienților în materie de fast-food. La sfârșitul anului trecut, compania a raportat prima sa scădere în vânzările lunare din aproape un deceniu.