Confederația Sindicală „Cartel Alfa” contestă, într-o scrisoare deschisă trimisă premierului, modul în care a fost elaborat proiectul de Hotărâre de Guvern privind privatizarea CFR Marfă și prevederile incluse, solicitând să nu fie promovat în procedură de urgență, ci să fie dezbătut public.
„Cartel Alfa” precizează în scrisoare deschisă adresată premierului Victor Ponta că proiectul de act normativ privind strategia de privatizare a societății CFR Marfă, care săptămâna trecută a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, a fost elaborat într-o totală lipsă de transparență, fără consultarea partenerilor sociali și fără să aibă loc vreo întâlnire pe această temă la nivelul Ministerului Transporturilor sau cu firma de consultanță care a elaborat strategia.
„Mai mult decât atât, proiectul de hotărâre este neclar în privința unei componente majore din cadrul unui proces de privatizare a unei companii strategice pentru economia națională și anume: transferul de personal. Este o gravă omisiune care arată cât de mare este dezinteresul față de soarta a 9.000 de salariați, mai ales în condițiile în care politica de ocupare este declarată o prioritate pe care guvernul și-o asumă”, scriu sindicaliștii „Cartel Alfa” în scrisoarea deschisă.
CNS „Cartel Alfa” și Federația Mecanicilor de Locomotivă consideră că o societate de o asemenea importanță strategică trebuie să rămână sub controlul statului, iar un eventual proces de privatizare trebuie să aibă loc doar dupa rentabilizarea societății.
„Vânzarea integrală a acțiunilor, ca și a activelor, așa cum prevede acest proiect de act normativ, depășește cu mult condițiile impuse de forurile internaționale”, se mai arată în scrisoare.
CNS „Cartel Alfa” și Federația Mecanicilor de Locomotivă îi cer premierului ca acest act normativ să nu fie promovat în procedură de urgență, ci să fie supus unei debateri publice serioase.
Ministerul Transporturilor va fi mandatat să vândă integral acțiunile deținute la CFR Marfă prin licitație cu strigare, precum și pachetul obținut de stat în urma conversiei datoriilor în acțiuni și cel rezultat în urma compensării datoriilor companiei către CFR SA.
Prevederile sunt incluse într-un proiect de hotărâre de Guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă și a mandatului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) pentru implementarea acesteia.
Strategia de privatizare a companiei, prezentată în anexa proiectului, are drept obiectiv principal maximizarea prețului obținut din vânzarea pachetului de acțiuni deținut de stat la CFR Marfă, „în scopul creșterii veniturilor bugetare necesare finanțării suplimentare în domeniile prioritare deficitare în privința resurselor bugetare”.
Astfel, MTI va fi mandatat să vândă pachetul de acțiuni reprezentând 100% din capitalul social al CFR Marfă prin licitație cu strigare, cu criterii de precalificare a investitorilor, precum și pachetul care va fi deținut de statul român în urma conversiei datoriilor societății în acțiuni și cel rezultat în urma cesiunii și compensării datoriilor CFR Marfă către CFR.