Candidatul UNPR pentru Primăria Suceava și pentru Consiliul Județean, Marius Boghian, face un apel la conducerea municipalității și la cea a administrației județene pentru a se schimba soluția tehnică la așa-zisul “Zid al morții”, de la intersecția DN 17 cu șoseaua de centură. Marius Boghian consideră că viitorii consilieri locali ai Sucevei, precum și cei județeni, din mandatul 2016-2020, ar trebui să se implice activ în rezolvarea acestei probleme de siguranță a cetățeanului în trafic.
„Construcția foarte controversată este de fapt un pilon uriaș care are rol de suport pentru șoseaua de centură a Sucevei. Această construcție a făcut deja nenumărate victime și nu considerăm că ar mai trebui să fie curmate vieți până la găsirea unei soluții concrete. Vedem zilnic pe peretele acestei construcții plăcuțele comemorative ale victimelor din ultimii ani și ne ia cu fiori reci”, a spus Marius Boghian, care a adăugat că „deși poliția motivează în rapoartele acesteia că nu s-a adaptat viteza la condițiile de drum, șoferii au dat vina pe constructor. Se arată cu degetul către municipalitate și se spune că semnalizarea acelui loc este deficitară și că din cauza lipsei unor semne clare și a iluminării se produc accidente. În același timp, constructorii se apără și contestă aceste aspecte”.
Marius Boghian a amintit că respectivul pilon de beton susține o șosea construită recent, iar autoritățile vor ca la finalul lucrărilor acesta să fie centrul unui sens giratoriu. El a mai precizat că în prezent numai o parte din acest giratoriu este dată în folosință, autoturismele „înghesuindu-se” pe un singur sens.
Candidatul UNPR Suceava consideră că semnalizarea rutieră „pare a fi bună”, însă problema principală este cea a oportunității existenței unui zid de beton de asemenea dimensiuni în mijlocul unei șosele pe care se circulă cu 90 km/h.
„Municipalitatea ar răspunde că modificarea soluției tehnice și a proiectului ar costa foarte mulți bani. Da, și noi, cei de la UNPR, spunem că va costa mult, dar «viața sucevenilor nu are preț». Dorim ca siguranța în trafic să fie realizată atât pentru suceveni, cât și pentru cei care tranzitează sau vizitează județul nostru”, a declarat Marius Boghian. El a arătat că una din soluțiile propuse ar fi separarea celor două benzi de circulație și ocolirea prin lateral a pilonului sau construcția unui pasaj subteran, soluție care este agreată și adoptată de toate orașele mari, cum ar fi Iași, Cluj sau Timișoara
„UNPR va utiliza exemplele de bună practică în momentul în care va intra în noile consilii locale și noul Consiliu Județean. Siguranța cetățeanului în trafic este o prioritate pentru UNPR Suceava și implicit și pentru mine”, a încheiat Marius Boghian.