„Bun venit pe lume!”

Campanie de informare și colectare de fonduri, inițiată de Salvați Copiii



Filiala Suceava a Organizației Salvați Copiii va desfășura, în perioada 30 noiembrie – 2 decembrie, în parteneriat cu Shopping City Suceava, campania „Bun venit pe lume!”, prin care populația va fi informată cu privire la numărul mare al deceselor în rândul copiilor cu vârsta mai mică de 1 an, dar urmărește și colectarea de fonduri necesare pentru dotarea cu echipamente a secției de maternitate – neonatologie, din cadrul Spitalului Județean „Sf. Ioan cel Nou” Suceava.
Campania „Bun venit pe lume”, lansată de Organizația Salvați Copiii, pe 6 octombrie, este parte componentă a proiectului „Fiecare copil contează”. Prin această campanie se urmărește strângerea de fonduri pentru dotarea cu incubatoare a maternităților din 15 orașe din țară. Statisticile arată că 1.900 de copii cu vârsta mai mică de 1 an mor anual în România.
După cum ne-a explicat Camelia Iordache, președinta Organizației Salvați Copiii Suceava, „deși rata mortalității infantile din România a scăzut semnificativ în perioada 1990-2010, atât ca procent, cât și ca cifre absolute, 8.471 de decese în 1990, 2.250 în 2009 și 1.850 în 2011, România se menține pe primul loc în Uniunea Europeană, cu o rată a mortalității infantile de 9,4 la 1.000 de copii născuți vii în 2011 (conform Institutului Național de Statistică). La nivel mondial, un copil moare la fiecare patru secunde. La noi în țară un copil mai mic de 1 an moare la fiecare cinci ore, iar cauza principală a mortalității infantile sunt nașterile premature. Mortalitatea, precum și speranța de viața reflectă nivelul de trai și de educație al unei populații, accesul la servicii medicale, progresul medicinei și al sănătății publice. O treime dintre aceste decese pot fi prevenite prin dezvoltarea de programe suport pentru mame și copii și prin dotarea cu echipamente medicale performante a maternităților și secțiilor de nou-născuți”.
Diminuarea cu 15% a mortalității infantile
Parte a campaniei mondiale Every One, care urmărește reducerea mortalității infantile și a copiilor până la 5 ani, proiectul inițiat de Salvați Copiii România și susținut de GSK (GlaxoSmithKline România) și de Dettol – Reckitt Benckiser România, „Fiecare copil contează” își propune diminuarea cu 15% a mortalității infantile și a mortalității copiilor sub 5 ani, în perioada 2010-2015.