În această săptămână, executivul rădăuțean a pus la punct „planul de bătaie” pentru a demara o campanie de informare a cetățenilor municipiului Rădăuți care locuiesc la bloc, în vederea reabilitării termice a clădirilor. Rădăuțenii s-au arătat interesați de programul național de reabilitare după ce, prin OG 187/2005, s-au modificat proporțiile la cheltuieli și s-a stabilit că statul va suporta 33% din costuri, bugetul local va suporta 33%, iar locatarii vor suporta restul.
Reabilitarea termică a clădirilor este o măsură impusă de legislația europeană, urmărindu-se sporirea confortului termic prin reducerea pierderilor de energie. Conform art. 1 din OUG 174/2002, pot fi incluse în programele anuale de reabilitare termică clădirile de locuit multietajate și instalațiile aferente, realizate după proiecte-tip, în perioada 1950 – 1985, amplasate în zone urbane dens populate și racordate la sistemele centralizate de furnizare a energiei termice.
În acest sens, compartimentul de relații publice a întocmit o sinteză a prevederilor legislative în domeniu, iar angajații fondului locativ au finalizat situația clădirilor multietajate construite în perioada 1950 – 1985. Prin afișe și pliante care vor fi puse la dispoziția proprietarilor de apartamente la casieriile SC Servicii Comunale și la Primăria Rădăuți, dar și cu sprijinul presei locale, vom explica în ce constă reabilitarea termică, ce trebuie să facă proprietarii pentru a fi incluși într-un program de reabilitare, vom prezenta condițiile de eligibilitate și criteriile de selecție stabilite de legiuitor precum și care sînt obligațiile proprietarilor de locuințe incluși în program.
Ne-am gândit să demarăm din timp această campanie de informare, ținând cont de faptul că la Rădăuți nu există asociații de proprietari decât la blocurile turn. Poate că astfel măcar la o parte din cele peste 80 de blocuri identificate de executiv ca fiind construite în perioada 1950 – 1985, care ar putea beneficia de program, se vor constitui asociațiile de proprietari. Aceasta nu este o restricție, orice proprietar interesat, chiar și de la blocurile mai noi, va putea obține informațiile necesare. Prin personalul Primăriei special desemnat în acest sens vom oferi consultanță și sprijin tuturor în vederea înființării asociațiilor.





