Agenția Națiunilor Unite pentru Refugiați (UNHCR) a lansat, cu doar o săptămână înainte de Ziua Mondială a Refugiatului (20 iunie), o nouă campanie socială cu scopul de a aduce în atenție impactul pe care războiul îl are asupra familiei, se arată într-un comunicat remis, joi, agenției MEDIAFAX.
Campania „O familie” prezintă poveștile refugiaților din Europa Centrală și din lume, lansând în același timp un apel unic la acțiune. În contextul numeroaselor situații de urgență apărute în Siria, Mali, Sudanul de Sud și Republica Democratică Congo, campania „O familie” vine să reamintească publicului larg faptul că victimele războiului sunt mame, tați, fii și fiice, adică familii.
Campania descrie modul în care războiul sau persecuția pot schimba destinul unei familii în doar un minut, dar și modul în care familiile de refugiați pot fi ajutate și își pot regăsi speranța chiar și în vremurile cele mai grele.
În România, pagina web dedicată campaniei „O familie” www.unhcr.ro/1familie dezvăluie poveștile cutremurătoare ale refugiaților care s-au stabilit în zonă și care s-au zbătut sau se zbat în continuare pentru a se reuni cu familiile lor.
– Un proiect ce lansează un apel unic la acțiune
Proiectul-apel la acțiune a fost inspirat de o serie de fotografii comandate de UNHCR fotografului Brian Sokol, având ca temă: Cel mai important lucru. Proiectul fotografic a scos la lumină deciziile sfâșietoare pe care familiile de refugiați trebuie să le ia atunci când sunt forțați să își părăsească locuințele.
Campania derulată de UNHCR prezintă fotografiile celui mai de preț lucru pentru refugiații care locuiesc în prezent în Europa Centrală și de Est. Poveștile poartă în călătorii dificile, dezvăluind ce anume au putut familiile să ia cu ele și rememorând felul în care au reușit să supraviețuiască.
Biroul UNHCR în România face apel către publicul larg să pornească, fie și doar pentru o clipă, în aceeași călătorie, îmaginându-și ce anume ar lua cu ei dacă ar fi forțați să se refugieze.
Pe pagina web a campaniei „O familie”, publicul poate încărca fotografii făcute chiar de ei alături de obiectele pe care le-au ales, pot să comenteze aceste alegeri pe Twitter sau să le posteze pe Facebook. Fiecare fotografie va fi încărcată pe Pinterest – un „panou” fotografic global dedicat proiectului sau pot fi postate pe pagina personală de Facebook prin intermediul unei noi aplicații denumite „Dacă ar trebuie să fug”.
Vizitatorii paginii web pot de asemenea să adauge pagina de copertă (cover) a UNHCR la profilul propriu de pe Facebook, să afișeze bannerul campaniei pe blogul și paginile personale și să promoveze pagina web a campaniei prin canalele proprii de socializare. Mai mult, campania încurajează oamenii să se ofere ca voluntari și să susțină refugiații în procesul de integrare.
– Evenimente publice cu ocazia Zilei Mondiale a Refugiatului
Pentru a celebra Ziua Mondială a Refugiatului, UNHCR aduce în România un proiect spectaculos de fotografie, film și muzică sub numele de Refugiu și Subzistență: povestea mai multor călătorii, ce va fi proiectat timp de 2 nopți, în perioada 20-21 iunie pe fațada clădirii istorice Hanul Manuc din București, Centrul Vechi – Piata Sf. Anton
Lista completă a evenimentelor publice este disponibilă la: www.unhcr-centraleurope.org/1family și www.unhcr.ro/1familie