Campania lui Obama, recompensată cu un Webby Award 2013



Echipa care a coordonat campania electorală a lui Barack Obama pe internet cu ocazia alegerilor prezidențiale americane din 2012 a fost recompensată marți cu un Webby Award, un trofeu care premiază excelența pe internet, în mai multe domenii, informează liberation.fr.
Colaboratorii care au realizat campania președintelui Obama pe internet au fost premiați pentru „o campanie istorică și care a combinat într-un mod strălucit bunul simț politic și geniul tehnologic pentru a se transforma într-o armă secretă care a dus la realegerea lui Barack Obama în funcția de președinte”, au declarat organizatorii Webby Awards.
Echipa lui Barack Obama a fost salutată și pentru faptul că a făcut din internet una dintre soluțiile-cheie din campania președintelui aflat în cursa pentru a fi reales și pentru faptul că a știut să analizeze în timp real datele culese de pe internet pentru a „ținti” mai bine alegătorii potențiali.
Câștigătorii acestor premii, denumite și „Oscarurile internetului” – decernate de International Academy of Digital Arts and Sciences -, au fost aleși de un juriu în care s-au aflat cântărețul britanic David Bowie, fondatoarea grupului media Huffington Post, Arianna Huffington, pionierul internetului Vincent Cerf, cofondatorul platformei de microblogging Twitter, Biz Stone, și cofondatorul rețelei Instagram, Kevin Systrom.
Organizatorii Webby Awards 2013 i-au premiat și pe actorul Kevin Spacey și pe cofondatoarea casei sale de producție, Dana Brunetti, pentru munca lor aflată la originea succesului uriaș de care se bucură serialul „House of Cards”, difuzat exclusiv online.
Cântărețul R&B Frank Ocean a fost desemnat „Personalitatea Webby a anului 2013”. Pe contul său de pe platforma Tumblr, artistul american a publicat un text în care povestea cum s-a îndrăgostit de un băiat, la vârsta de 19 ani, „un gest considerat de multe persoane ca fiind unul deosebit de curajos, în virtutea numeroaselor discriminări din trecut care au marcat muzica hip-hop și R&B”, au precizat organizatorii Webby Awards.
Campania de promovare a parfumului lansat de Justin Bieber, denumit „Girlfriend”, în cadrul căreia fanii erau invitați să posteze propriile versiuni video ale videoclipului piesei omonime lansate anul trecut de cântărețul canadian, a fost recompensată cu trofeul People’s Voice Award, decernat de public.
Serialul online cu actorul Jerry Seinfeld, „Comedians in Cars Getting Coffee”, care îl prezintă pe starul american stând de vorbă cu diverși alți actori, a câștigat trofeul „Outstanding Comedic Performance” și a fost lăudat pentru faptul că a reușit să combine cu succes „stilul de divertisment de la Hollywood cu internetul”.
Lady Gaga, care, ca și Justin Bieber, este renumită pentru faptul că se folosește de platformele de socializare online pentru a-și crea o „armată” de fani, a fost premiată pentru „Gaga’s Workshop”, un proiect lansat de artistă în colaborare cu lanțul de magazine universale Barneys.
Actorii Ben Stiller, Ken Marino și producătoarea Erica Oyama au fost recompensați cu un Webby Award pentru serialul online de comedie „Burning Love”.
Jucătorul de fotbal american Chris Kluwe a fost recompensat pentru activismul său online și a primit titlul de Atletul Anului, iar Steve Wilhite a primit premiul Webby pentru întreaga carieră, care a recompensat durabilitatea de două decenii a formatului său de fotografii GIF.
Companii de prestigiu precum New York Times, HBO și Nike au fost la rândul lor premiate cu Webby. Premii au primit și site-ul de știri false, The Onion, și site-ul de știri umoristice Funny or Die.
Laureații celei de-a 17-a gale Webby Awards își vor primi trofeele în cadrul unei ceremonii ce va avea loc la New York, pe 22 mai. Unul dintre elementele de originalitate ale acestei ceremonii îl constituie regula impuse celor premiați, care sunt obligați să rostească un discurs de acceptare a premiului de cel mult cinci cuvinte.