Campania de diplomație publică „Piazza di Romania” desfășurată în mai multe orașe din Italia de Ministerul Afacerilor Externe (MAE) și de Ministerul pentru Comerț și Turism, care se derulează în perioada 28 septembrie – 9 octombrie, are costuri de circa 600.000 euro. „Circa 350.000 de euro sunt de la bugetul de stat, 100.000 de euro de la Ministerul pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Comerț, Turism și Profesii Liberale (MIMMCTPL), iar restul până la 600.000 reprezintă sponsorizări ale mai multor companii românești și străine”, a declarat, duminică, Oana Marinescu, director general de comunicare și diplomație publică în cadrul MAE.
Ea a adăugat că această acțiune își propune să schimbe imaginea negativă creată de faptele unor români în Italia.
Campania de diplomație publică se desfășoară la Torino, Milano și Roma, sub sloganul „Romania: un mondo da scoprire”, unde au fost închiriate piețe centrale, care vor găzdui o serie de manifestări ale artiștilor români.
Printre aceștia se numără cvartetul Alexandru Bălănescu, teatrul de păpuși Țăndărică și trupa Sistem. De asemenea, vor avea loc demonstrații de artizanat românesc, muzică și dansuri populare românești și italienești.
„Participarea ministerului pentru Comerț și Turism la această campanie de diplomație publică continuă acțiunile de promovare a României în Italia, începută la Carnavalul din Veneția din acest an. Turismul este recunoscut ca un vector de promovare a imaginii unei țări, reflectându-se într-o creștere de 60% a circulației turistice dinspre Italia spre România în primul semestru din 2008, față de aceeași perioadă din 2007”, a declarat Lucia Morariu, secretar de stat în MIMMCTPL.