Restricții ignorate

Camioane și combine pe podul grav deteriorat de pe drumul Suceava-Dorohoi



Restricții ignorate
Restricții ignorate

Unul dintre podurile rutiere de pe un drum național aflate în cea mai proastă stare este cel de pe DN 29A Suceava – Dorohoi, la limita dintre Zvoriștea și localitatea botoșăneană Vârfu Câmpului.
Tocmai din cauza stării tehnice, un expert tehnic a stabilit în vara acestui an semaforizarea și circulația pe mijlocul podului, astfel încât să circule doar câte un autovehicul pe pod. Traficul a fost și restricționat pentru autovehiculele cu o greutate mai mare de 7 tone.
Din păcate, în practică, au constatat în teren reporterii Monitorului de Suceava, restricția nu este respectată de o mare parte din conducătorii de vehicule grele.
Printre altele, în câteva minute au fost surprinse în timp ce treceau pe pod o combină agricolă și un tir. Alți șoferi de vehicul grele au oprit și au făcut cale întoarsă când au observat că sunt filmați.
Așadar, deși podul pe structură metalică se zdruncină serios când este traversat de un vehicul mai mare, cei mai mulți șoferi de vehicule grele ”strâng din dinți” și trec peste acesta.

Podul este din 1933 și in unele porțiuni se prezintă cam așa
Podul este din 1933 și in unele porțiuni se prezintă cam așa

Unii dintre șoferi spun că au de făcut drumuri scurte, iar un ocol ar fi extrem de lung și acuză având parțial dreptate că ”e mai ușor să pui un indicator de restricție decât se repari un pod”.
Evident, șoferii trec pe pod și pentru că nu au observat ca prin zonă să mai fie măcar periodic câte un echipaj de poliție. Nu mai vorbim și de un echipaj al Inspectoratului de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere (ISCTR), instituție care are printre atribuții principale verificarea vehiculelor grele de transport marfă și respectarea maselor maxime admise.
Așa se face că restricțiile par a avea mai mult rolul de a absolvi de vină, în caz de dezastru, administratorul de drum, Compania de Drumuri, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași.

Restrictii ignorate
Restrictii ignorate

Actualul pod are o lungime de 172 de metri și a fost construit pe grinzi metalice în 1933, fără a fi reabilitat și modernizat.
Are așadar o vechime de 90 de ani și prezintă probleme de siguranță confirmate de un expert tehnic.
Marea problemă este și că acest pod deteriorat și cu restricții mai trebuie să reziste câțiva ani.
Pentru că podul actual este o construcție prea veche, există un proiect pentru construirea unui pod nou, lângă cel actual. La nivel teoretic există finanțare pentru acest pod, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, însă proiectul este încă la o fază incipientă și nimeni nu se poate hazarda privind vreun termen în care ar putea fi construit și dat în folosință.
Recent, Consiliul Județean Botoșani a emis certificatul de urbanism pentru acest obiectiv.

Podul este vechi de 90 de ani și grav deteriorat
Podul este vechi de 90 de ani și grav deteriorat

Așadar, cu alte cuvinte, se va mai circula multă vreme pe acest pod și ar fi nevoie să fie protejat de traficul greu, așa cum de altfel a stabilit un expert tehnic, în urma unei analize amănunțite.
Specialiștii în drumuri spun că podul, deși foarte degradat, are o structură care de principiu ar mai trebui să reziste câțiva ani, însă asta dacă s-ar circula așa cum s-a stabilit.



Recomandări

Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumente folosite de Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului

Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumentele lui Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului
Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumentele lui Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului

Loial Impex Suceava, recunoscută la nivel național pentru performanță și contribuția la dezvoltarea infrastructurii energetice

Loial Impex Suceava, recunoscută la nivel național pentru performanță și contribuția la dezvoltarea infrastructurii energetice
Loial Impex Suceava, recunoscută la nivel național pentru performanță și contribuția la dezvoltarea infrastructurii energetice

Au provocat accidente soldate cu câte cinci și trei morți, dar sunt cercetați în libertate și departe de sentințe care să le pedepsească inconștiența

Amplă acțiune de control în trafic a polițiștilor după patru accidente cu trotinete și biciclete într-o zi

Un tânăr care gonea cu 122 de km/h în localitate și a fugit de polițiști, prins după o anchetă complexă și arestat
Un tânăr care gonea cu 122 de km/h în localitate și a fugit de polițiști, prins după o anchetă complexă și arestat

Profesori și elevi ai Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Suceava – promotori ai excelenței europene în educația din domeniul lactatelor, prin participarea la proiectul AEDIL Dairy CoVE

Profesori și elevi ai Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Suceava –  promotori ai excelenței europene în educația din domeniul lactatelor, prin participarea la proiectul AEDIL Dairy CoVE
Profesori și elevi ai Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Suceava – promotori ai excelenței europene în educația din domeniul lactatelor, prin participarea la proiectul AEDIL Dairy CoVE

Tânărul arestat după accidentul de la intrarea în Suceava era în termenul de încercare stabilit pentru alte infracțiuni

Tânărul arestat după accidentul de la intrarea în Suceava era în termenul de încercare stabilit pentru alte infracțiuni
Tânărul arestat după accidentul de la intrarea în Suceava era în termenul de încercare stabilit pentru alte infracțiuni