Nepăsare

Camioane de mare tonaj circulă nestingherite pe podul avariat de la Verești



Vehicul greu surprins ieri pe podul de peste apa Sucevei dintre Verești și Udești
Vehicul greu surprins ieri pe podul de peste apa Sucevei dintre Verești și Udești

Podul de peste râul Suceava de pe drumul județean care leagă comunele Udești și Verești, pe care traficul de tonaj mare este restricționat de aproximativ șase luni de zile, după ce au apărut probleme importante la suprastructura construcției, continuă să fie traversat de vehicule grele. Problema este arhicunoscută de autoritățile locale de la Udești și Verești, de polițiști și de cei de la Consiliul Județean Suceava, care au în administrare drumul, însă cu toate acestea traficul greu continuă nestingherit.
Restricția de tonaj, ignorată total sau respectată pe jumătate
Un cititor ne-a transmis fotografii cu un camion al firmei Symmetrica care circulă pe podul limitat pentru maximum 7,5 tone. Nu este nicidecum un caz izolat, iar paradoxal este că toată lumea știe asta.
Primarul comunei Verești, Dănuț Gavriliuc, ne-a declarat că cei de la Symmetrica respectă parțial restricția, în sensul că nu circulă cu camioane încărcate pe podul avariat, ci doar când se întorc cu vehiculele goale.
„Din păcate, avem și multe alte vehicule grele care trec încărcate, în ciuda indicatoarelor de restricție, care sunt puse cu mult înainte de a se intra pe pod”, a declarat primarul.
Adrese către cei de la poliție, privind problema traficului greu
Și cei de la Direcția Județeană de Drumuri și Poduri din cadrul Consiliului Județean Suceava cunosc problema și au înaintat adrese scrise către poliție, pentru a se avea în vedere sancționarea șoferilor care nu respectă această restricție. Se știe că atunci când vine vorba de trimis adrese și hârtii suntem campioni, mai greu e însă când se ajunge la măsuri concrete. Foarte probabil că din cauza lipsei de oameni atât de des invocată, Poliția Rutieră nu a luat prea în serios această solicitare.
Licitație pentru desemnarea firmei care va repara podul
Problemele de la pod au apărut din prima parte a anului 2018 și s-au accentuat. În zona centrală a podului traficul se mai desfășoară doar pe un singur sens de mers. Traficul greu a fost interzis prin indicatoare rutiere, iar pentru autoturisme viteza a fost limitată la 30 de km/h.
Oamenii care circulă zilnic prin zonă au relatat că inițial pe carosabil a apărut o umflătură, iar apoi asfaltul a crăpat.
În urma expertizei care s-a făcut la pod a rezultat că problema este la suprastructura podului, la una dintre deschideri, fără a fi afectat vreun pilon. Recent s-au aprobat indicatorii tehnico-economici privind lucrări de reparații la pod, iar pe 20 noiembrie se va deschide procedura de achiziție prin licitație a lucrării. Despre lucrări s-ar putea vorbi în cel mai bun caz din primăvară. Până atunci, o limitare reală a traficului greu ar fi extrem de importantă.
Limitarea fizică a accesului camioanelor pare a fi singura soluție reală
În luna mai a acestui an, când Monitorul e Suceava a semnalat pentru prima dată problemele apărute la podul de la Verești de peste apa Sucevei, se vorbea și de măsuri de îngustare a drumului, din cauză că restricția de tonaj prin indicatoare rutiere nu este respectată de toți șoferii de vehicule grele. Mai exact de montarea unor stabilopozi la capetele de pod, care să nu permită mașinilor mari să intre pe pod. Această măsură, care pare a fi cea mai eficientă în acest caz, nu a fost pusă însă în practică.
Lucrările din perioada 2010-2011 nu au legătură cu problema de acum
După inundațiile din 2010, podul a fost închis deoarece a fost avariat grav de inundații. La vremea respectivă Consiliul Județean Suceava a alocat 60 de miliarde de lei vechi pentru lucrări de reparații și consolidare. Lucrările de consolidare și reparații au fost executate de firma Civica și finalizate în 2011. Podul a fost redeschis oficial circulației publice din data de 1 decembrie 2011.
Reprezentanții Consiliului Județean Suceava au explicat că atunci au fost făcute lucrări la două din cele cinci tronsoane ale podului, cele dinspre Verești, iar problemele apărute acum în centrul podului nu au cum fi imputate constructorului din perioada 2010-2011.



Recomandări

Orașul Vicovu de Sus are în implementare investiții de peste 100 de milioane de euro pentru dezvoltare urbană și infrastructură

Orașul Vicovu de Sus are în implementare investiții de peste 100 de milioane de euro pentru dezvoltare urbană și infrastructură
Orașul Vicovu de Sus are în implementare investiții de peste 100 de milioane de euro pentru dezvoltare urbană și infrastructură

Cușnir a luat foc când Harșovschi a întrebat în Consiliul Local despre stadiul de execuție a noilor creșe și despre un nou stadion în Suceava

Cușnir a luat foc când Harșovschi a întrebat în Consiliul Local despre stadiul de execuție a noilor creșe și despre un nou stadion în Suceava
Cușnir a luat foc când Harșovschi a întrebat în Consiliul Local despre stadiul de execuție a noilor creșe și despre un nou stadion în Suceava

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu