Camerele de control fixe pentru verificarea rovinietei vor deveni, de la începutul lui 2019, și radare. Așa suna o știre care a fost intens citită și comentată în luna noiembrie a anului trecut. Informația a fost lansată oficial inclusiv de către Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, fiind precizate inclusiv locațiile în care se află aceste camere. Suntem în măsură să vă informăm că proiectul nu a fost pus în practică de la 1 ianuarie 2019 și nici nu sunt șanse să fie pus în aplicare prea curând. De ce, nu prea am reușit să aflăm. Se pare că au fost multe presiuni și interese pentru ca aceste camere fixe să nu devine și radare, cel puțin nu în viitorul apropiat.
Conform știrii publicate și de Monitorul de Suceava, Poliția Rutieră a semnat un protocol cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și va folosi aceste camere de monitorizare și control cu rol de radare fixe. Conform proiectului, un autovehicul care va rula cu o viteză mai mare decât cea maximă admisă va fi înregistrat de un senzor atunci când roțile din față ale autovehiculului vor ajunge la senzorul din asfalt.
Următorul pas era ca aceleași camere să fie folosite și la depistarea și sancționarea transportatorilor care circulă cu greutate depășită.
Deocamdată, cert este că aceste puncte de control rămân doar pentru verificarea automată a rovinietei.
Lista cu localitățile și drumurile publice din Moldova pe care sunt instalate camere pentru controlul rovinietei este următoarea:
Suceava: DN 17 Vama, DN 2 Iacobești
Bacău: DN 11 – Sănduleni, DN 15 – Gârleni, DN 2 – Nicolae Bălcescu
Botoșani: DN 29 – Baisa
Galați: DN 25 – Șendreni, DN 26 – Vânători, DN 24 – Cosmești
Iași: DN 28 – Lețcani, DN 24 – Popricani, DN 2 – Moțca
Neamț: DN 15 – Vaduri, DN 15 – Călugăreni
Vaslui: DN 24 – Crasna, DN 24B – Râșești
Vrancea: DN 23 – Vulturu.