Camera Deputaților va lua măsuri pentru creșterea securității sistemului de vot electronic



Camera Deputaților va lua măsuri pentru creșterea securității sistemului de vot electronic, cum ar fi introducerea unui echipament suplimentar de protecție de tip firewall și autentificarea nominală a utilizatorilor prin parole sau prin mijloace biometrice.
Biroul Permanent al Camerei Deputaților a primit, luni, din partea secretarului general al Camerei Gheorghe Barbu o informare în acest sens, în care se arată că a aprobat implementarea în termen de 45 de zile a unor măsuri pentru fiabilitatea sistemului de vot electronic și pentru creșterea securității acestuia.
Potrivit informării, Gheorghe Barbu a dispus înființarea unei comisii de anchetă și încheierea unui contract de prestări servicii de audit de securitate cu SC IBM România SRL pentru a elucida evenimentul petrecut în data de 16 noiembrie 2010, când ședința Camerei Deputaților consacrată votului final a fost întârziată aproximativ 20 de minute.
„În urma analizelor efectuate a rezultat că sistemul de vot electronic prezintă un nivel de securitate corespunzător și să sunt respectate cele mai bune practici de securitate conform normativelor în domeniu”, se precizează în informarea secretarului general.
El a adăugat că, totuși, „în vederea fiabilizării și creșterii nivelului de încredere privind securitatea sistemului de vot, pe baza concluziilor Raportului de auditare efectuat de SC IBM România SRL și a recomandărilor comisiei de anchetă”, a aprobat implementarea în termen de 45 de zile a unor măsuri.
Astfel, potrivit informării, pentru fiabilizarea sistemului de vot electronic se vor lua măsuri de configurare a unui calculator PC de rezervă, revizuirea unor proceduri și a fișelor de recuperare în caz de dezastru referitoare la aplicațiile/datele și sistemelor critice, implementarea unui serviciu de mentenanță post-garanție pentru sistemul de vot electronic.
Pentru creșterea securității sistemului de vot electronic se vor lua măsuri de introducere a unui echipament suplimentar de protecție de tip firewall, actualizarea și configurarea sistemelor de operare ale calculatoarelor cu ultimele pachete de securitate, configurarea sistemelor de operare ale calculatoarelor PC pentru a permite auditarea ulterioară a acestora, autentificarea nominală a utilizatorilor prin parole și/sau mijloace biometrice.
Secretarul general al Camerei mai precizează că are în vedere, pentru creșterea securității transmisiilor de date la nivelul întregului sistem informatic al Camerei Deputaților, implementarea standardului ISO 27001-2005 referitor la Sistemul de Management al Securității Informației, dar este necesară alocarea de fonduri în bugetul Camerei pe 2012.