Ministrul Muncii, Sulfina Barbu, a spus că luni sau marți va deveni operațional serviciul call center din Spania unde cetățenii români pot sesiza toate problemele cu care se confruntă.
Ministrul a declarat că există un comitet interministerial care analizează în fiecare semestru, de două ori, odată în România și o dată în Spania, implementarea măsurilor.
„Am reușit să obținem un lucru important și anume că membrii familiilor cetățenilor români care au drept de muncă în Spania pot merge să muncească acolo fără un drept de muncă special”, a spus Sulfina Barbu.
Ministru a precizat că luni sau marți, în această săptămână, va deveni operațional call center-ul din Spania unde cetățenii români pot trimite întrebări sau sesizări privind toate suspiciunile de încălcare a drepturilor lor.
„15 oameni dintr-un comitet complex analizează și dau răspunsurile în timp. Elaborăm și un ghid pentru toți românii din Spania pentru a le arăta care le sunt drepturile, acesta fiind construit pe principalele probleme ridicate de românii din Spania”, a mai spus Sulfina Barbu.
Aceasta a adăugat că așteaptă ca și relațiile bilaterale cu Spania să fie la fel de bune și și-a exprimat speranța ca în octombrie să aibă o întâlnire cu autoritățile din această țară.
„Sper ca în octombrie să ne întâlnim. Vom stabili de comun acord, așteptăm pe canale diplomatice răspuns de la autoritățile din Spania”, a mai spus ministrul Muncii.