Călin Popescu Tăriceanu: Proiectul Canalul Dunăre-București este o greșeală uriașă



Președintele Senatului Călin Popescu Tăriceanu a declarat, luni, la Palatul Parlamentului, că proiectul Canalul Dunăre-București este „o uriașă greșeală”, întrucât din punct de vedere economic nu răspunde unor necesități reale.”La distanță de doi ani de la aprobarea strategiei Dunării de către Comisia Europeană mi-am permis să elaborez un document pe care l-am și publicat în 23 noiembrie 2010, în Ziarul Financiar. Am acest document în față și am să mă refer la el, să vedem cât de valabile erau acele propuneri și eventual dacă putem să facem un inventar (…) cu ce s-a realizat. (…) Am început acel articol cu o întrebare – cum evităm capcanele? (…) Mă refeream la un proiect de care ați auzit cu toții – Canalul Dunăre-București. Pentru a înțelege de ce este o uriașă greșeală acest proiect al Canalului București – Dunăre va trebui să fac puțină istorie. Ideea unui proiect de canal care să lege Bucureștiul de Dunăre apare din perioada în care transporturile pe apă aveau probabil prioritate, nu exista alternativa căilor ferate și cu atât mai puțin a transportului rutier. (…) Proiectul în forma actuală este, după cum știm, inițiat la începutul anilor ’80 nu dintr-un raționament economic, ci din dorința megalomanică a unui lider politic total incult, dar dornic și el să-și aducă contribuția la lungul șir de proiecte inutile pe care lipsa criteriilor economice sau de altă natură le poate genera în țările cu conducere totalitară sau dictatorială”, a spus Călin Popescu Tăriceanu.Președintele Senatului a subliniat că proiectul București – Canalul Dunăre nu răspunde nevoilor realității și că doar un trafic de mărfuri ar putea să justifice o astfel de investiție.”Deci cea mai binevoitoare abordare pentru acest proiect ne arată că acest canal nu este necesar pentru că din punct de vedere economic nu răspunde unor necesități reale, în speță un trafic de mărfuri al cărui volum să justifice o astfel de investiție. Trebuie să țineți cont că linia de cale ferată care unește București cu Giurgiu nu funcționează de peste 10 ani. În urma inundațiilor din 2005 podul de la Grădiștea a fost stricat, nici astăzi nu e reparat. Dacă ar exista o astfel de nevoie economică, primul lucru și cel mai simplu ar fi să reparăm calea ferată, să răspundă acestei nevoi. (…) Pentru a înțelege cel mai bine nocivitatea unui astfel de proiect din punct de vedere economic ar trebui să facem o simplă întrebare la Ministerul Transporturilor – câte zeci de ani mai au nevoie ca să amortizeze Canalul Dunăre – Marea Neagră – și după ce obținem răspunsul la întrebarea asta ne lămurim și cu canalul București – Dunăre. Simțeam nevoia să abordez această chestiune, pentru că am văzut-o relansată în ultima perioadă în public și oameni care să aibă idei avem destui, l-am avut eu ministru Transporturilor pe domnul Orban care venise cu ideea asta. Acum văd că a fost relansată”, a punctat liderul Senatului.Președintele PSD, Liviu Dragnea, a anunțat în luna august că unul dintre proiectele prioritare ale guvernului va fi continuarea lucrărilor la canalul Dunăre-București și construirea porturilor Glina și Mihăilești.Președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a fost prezent la Forumul național al strategiei Uniunii Europene pentru regiunea Dunării, organizat la Palatul Parlamentului.În perioada 5 – 6 noiembrie 2018 se desfășoară, la București, Forumul Național al Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării (SUERD), eveniment organizat la Palatul Parlamentului de Ministerul Afacerilor Externe, prin ministrul delegat pentru Afaceri Europene, și Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.



Recomandări

Compania AnimaWings și președintele CJ, Gheorghe Șoldan, au anunțat noi zboruri directe București – Suceava începând din această toamnă

Conducerea companiei AnimaWings și președintele Consiliului Județean, Gheorghe Șoldan, au anunțat zboruri noi de la Suceava la București și retur
Conducerea companiei AnimaWings și președintele Consiliului Județean, Gheorghe Șoldan, au anunțat zboruri noi de la Suceava la București și retur

Conferențiar univ. dr. Cristian Opariuc-Dan: „Mi-aș dori mult să ne întoarcem la cercetările din trecutul nu prea îndepărtat, atunci când cercetătorul era chiar interesat de ideea lui de cercetare și petrecea luni întregi rafinând-o”