Calendarul Pirelli 2011 a fost lansat în România



Calendarul Pirelli 2011 a fost prezentat, marți, presei din România, această ediție, cea de-a 38-a, ilustrând conceptul „Mythology”, prin intermediul a 36 de cadre care redau povești despre eroi și zei, una dintre protagoniste fiind actrița americană Julianne Moore.
Calendarul Pirelli 2011 a fost lansat la nivel global pe 30 noiembrie, la Moscova. Evenimentul a avut loc la prestigiosul teatru Stanislavsky și Nemirovich-Danchenko, care este, de peste 90 de ani, scena unor spectacole de operă și balet ce fac parte din moștenirea artistică a națiunii ruse.
După ce Patrick Demarchelier a imortalizat China în ediția din 2008, Peter Beard a conturat portretul Botswanei în 2009, iar Terry Richardson a adus în prim-plan Brazilia în 2010, ediția de anul viitor a calendarului exemplifică creativitatea lui Karl Lagerfeld, al cărui simț artistic și estetic este renumit în întreaga lume.
În studioul său parizian, Lagerfeld a creat „Mythology”, un calendar care reflectă una dintre cele mai profunde pasiuni ale sale, mitologia greacă și romană, povești despre originile umanității relatate prin intermediul aventurilor cu zei și zeițe, eroi și eroine.
Prin intermediul unei călătorii în trecut, realizată cu ajutorul limbajului universal al fotografiei, „Mythology” se întoarce către rădăcinile civilizației clasice și poartă Calendarul Pirelli înapoi în Lumea Veche, acolo unde, în urmă cu 140 de ani, s-a născut compania care avea să devină o organizație multinațională cu operațiuni în peste 160 de țări din întreaga lume.
Cele 36 de cadre care compun Calendarul 2011 ilustrează 24 de subiecte diferite, incluzând zei, eroi și mituri. Cu ochiul său pătrunzător, Lagerfeld a „sculptat” aceste fotografii prin rigoarea lor estetică și referințele recurente la arta sculpturii și tendințele sale clasice. Toate fotografiile sunt în alb și negru, ceea ce conferă pregnanță imaginilor, exaltă frumusețea chipurilor reprezentate într-un contrast cromatic marcat, care le împrumută o anumită tridimensionalitate prin folosirea atentă a luminii.
„Actrițele și modelele reînsuflețesc acești eroi noi și descriu un nou concept al frumosului”, a declarat Karl Lagerfeld, care, prin Calendarul Pirelli 2011, a propus o reprezentare idilică, nemuritoare a frumuseții.
Această ediție are 21 de protagoniști: 15 modele feminine, cinci modele masculine și actrița americană Julianne Moore. Printre modelele feminine se numără Bianca Balti, Elisa Sednaoui, Freja Beha Erichsen, Isabeli Fontana (prezentă și în Calendarul 2005 by Patrick Demarchelier și în ediția 2009 by Peter Beard), Magdalena Frackowiak, Anja Rubik, Abbey Lee Kershaw (care a debutat în Calendarul 2010 by Terry Richardson), Lakshmi Menon, Heidi Mount, Erin Wasson (care a debutat în Calendarul 2005 de Patrick Demarchelier), Natasha Poly, Lara Stone, Daria Werbowy (ambele fiind selectate de Peter Beard și pentru Calendarul 2009), Iris Strubegger, Jeneil Williams. Cele cinci modele masculine sunt Baptiste Giabiconi, Sébastien Jondeau, Brad Kroenig, Garret Neff, precum și Jake Davis.
De peste 40 de ani, Pirelli acordă credit unui fotograf celebru care să le imortalizeze pe cele mai frumoase femei din lume. La început, a existat doar ideea de a crea un cadou fantastic, care să motiveze oamenii de la vânzări. În prezent, calendarul Pirelli este un articol generos pentru colecționari și, în același timp, un simbol al companiei. An de an, această autentică operă de artă acționează ca un barometru, măsurând modul în care evoluează imaginea feminității în secolul nostru.
Prima apariție topless a avut loc în 1972, iar între 1974 și 1984 tradiția Calendarului a fost întreruptă din cauza crizei petrolului: povestea calendarului Pirelli este și povestea vremurilor noastre. Cele mai mari staruri ale modei au fost parte a poveștii, întruchipând idealul de frumusețe al fiecărei epoci. Calendarul a devenit un element al mitologiei contemporane. Așadar, era inevitabil ca, într-o bună zi, Pirelli să își îndrepte atenția către renumitul designer de modă Karl Lagerfeld, care este o legendă, dar și un catalizator al noilor tendințe. Primul designer de haute couture care s-a angajat în această direcție, creând accesoriile speciale și bijuteriile pentru această ocazie și, în mod logic, și-a ales una dintre temele foarte dragi lui: mitologia greacă și romană.