Prin pădurea de cuvinte

Caleidoscop gastro-umoristic. Tertipuri



Găini.Dacă dețineți găini în Quitman, Georgia (SUA), este ilegal să le lăsați să traverseze strada. Legea dorește, în esență, ca proprietarii să aibă puii sub control în orice moment. Acest lucru are sens atunci când îți imaginezi pericolul de a lăsa animalele de fermă să umble în voie, dar specificitatea legii cu privire la faptul că nu le permite găinilor să traverseze drumul sună ca o glumă și face lectura amuzantă.
Limbaj(corect politic). Pentru că recomandarea reprezentantei UE (dna Helena Dalli, comisar european pentru egalitate) este să înlocuim termenii care incită la violență, persoanele care vor colinda despre boierii care au plecat să vâneze căprioare vor fi arestate pentru că promovează violența împotriva animalelor. Ce alte făpturi lipsite de apărare ați mai vrea să ucideți, nenorociților? Un iepuraș, cumva? Eram siguri! De ce n-ați plecat să vânați discriminarea de gen sau patriarhatul heteronormativ?(…) De asemenea, pentru a combate încălzirea globală, se recomandă să nu mai fie făcute urări tradiționale călduroase, ci niște urări la temperatură medie, mult mai acceptabile pentru ecosistem. (…) În final, pentru a combate definitiv discriminarea de orice tip, urătorii nu vor mai merge cu capra, ci vor apela la poziții sexuale care conferă respect și demnitate ambilor parteneri. Și nu vor mai merge nici cu ursul, pentru că persoanele supraponderale care refuză să se epileze nu sunt un spectacol public. Corpul lor, alegerea lor, da? (Dan Darie)
Logică(perfectă!). “De ce să mă însor și să fac fericită – ori nefericită!? – o singură femeie, când pot să rămân burlac și să le fericesc cu sutele?” (Frederick Lonsdale). P.S. Nu mai amintesc alt avantaj: șansa de a avea un meniu mult mai divers… (n.a.)
Ghici!Ce este verde și… cântă? Elvis Parsley (pătrunjel – engl.)
Consiliere. – Alo! Biroul de consiliere a alcoolicilor anonimi? – Da. – Puteți să-mi spuneți, vă rog, la sarmale de porc cu mămăliguță, ce vin merge, alb sau roșu?
Limonadă.Ce faci cu o lămâie ”suferindă”? Lemon aid (mă rog, umor ”british”- n.a.)
Statistică.În conformitate cu un recent sondaj, femeile care dobândesc un oarecare exces ponderal trăiesc, totuși, mai mult decât bărbații lor, cei care le tot reproșează acest fapt.
Cioco-alertă!Doamnelor, fiți atente la excesul de ciocolată! Ea vă poate strâmta – pe nesimțite – toată garderoba!
Noroc.Ce noroc pe mine că nu mai sunt obligat – precum strămoșii noștri – să vânez pentru a mă hrăni! Că habar n-am unde trăiesc sandviciurile, burgerii etc.!
McDonald.Știați de ce în meniurile acestuia nu se regăsesc preparate din melci? E simplu: melcul nu poate deveni un… ”fast food”.
Post.„Problema postului e mult mai amplă decât pare a fi. Omul atrage nenorocirile asupra lui, din cauza impurității din el, rămasă din viețile anterioare. Fiecare păcat, greșeală și-a lăsat semnul, drojdia, este încă acolo. Postind, eliminați aceste impurități, iar lumina poate străluci, făcându-vă să vă simțiți mai ușor și mai fericit. Din acest motiv, marii Învățători spirituali din toate religiile au recomandat întotdeauna postul. A posti nu înseamnă a te lipsi, și e mai puțin o formă de renunțare, decât una de hrănire. Scopul postului nu e doar de a te abține de la hrana fizică, ci și de la anumite sentimente, gânduri negative. În loc să vrem mereu să absorbim, înghițim, acumulăm, să luăm prea mult din toate, trebuie să învățăm să renunțăm, să fim detașați. Dacă veți continua să acumulați lucruri în cap, nu mai aveți loc pentru Dumnezeu și îngerii lui. Să nu înțelegeți greșit: eu nu zic să nu vă folosiți de stomac, plămâni, intestine; nu distrugându-vă corpul fizic veți înțelege adevărul. Corpul trebuie să fie intact, cap, inimă, plămâni, stomac etc. Important este să fie în armonie; acesta este scopul postului.” (A.M. Aivanhov)
Tertipuri.”Site-ul american abcnews.go.com a alcătuit o listă cu cele mai frecvente tertipuri pe care restaurantele le folosesc ca să își asigure profitul, în speranța că vom fi mai greu păcăliți pe viitor.
1. A doua cea mai ieftină sticlă de vin are cel mai mare adaos comercial. De cele mai multe ori clienții vor să cheltuie cât mai puțini bani, fără să dea impresia că sunt zgârciți. Astfel, cei mai mulți clienți aleg a doua cea mai ieftină sticlă de vin, crezând că întrunesc ambele condiții. Vestea proastă este că restaurantele au «mirosit» de mult această manevră, așa că al doilea cel mai ieftin vin are cel mai mare adaos comercial, iar restaurantul obține cel mai mare profit.
2. Timpul de așteptare este fictiv. Se întâmplă des ca un timp de așteptare de 15 minute să se transforme în jumătate de oră sau viceversa.
3. Restaurantele refolosesc băutura pe care nu o beți. Sticlele de vin care nu sunt golite de clienți sunt refolosite de personalul restaurantului. Aceștia fie le vând din nou, la pahar, fie le duc bucătarilor, care le folosesc la gătit. Astfel, clienții sunt sfătuiți să comande băuturi îmbuteliate și să consume ceea ce au comandat, sau, dacă nu, să își ia sticla la pachet.
4. Specialitățile nu sunt deloc speciale. De cele mai multe ori când ospătarii recomandă cu căldură un anumit fel de mâncare, specialitatea casei, sau a bucătarului, probabil vă mint. Angajații sunt motivați să servească aceste feluri de mâncare, uneori prin premii date celor care vând cel mai mult.
5. “Făcut în casă”? Da, dar doar pe jumătate. De multe ori angajații restaurantelor mint atunci când spun că unele ingrediente sunt făcute în casă. Nu e ieșit din comun nici ca restaurantele să folosească sosuri gata făcute, la care adaugă câteva ingrediente, după care spun că sunt pregătite acolo.
6. Puțini clienți, servire lentă. Majoritatea angajaților preferă să piardă timpul în zilele în care volumul de muncă e mic. Ospătarii au aceeași tendință, astfel că, atunci când au puțini clienți, servirea tinde să fie, paradoxal, mai slabă calitativ. Chiar dacă un restaurant aproape gol vă face să credeți că veți primi mai multă atenție din partea angajaților, cel mai probabil nu va fi așa, ba dimpotrivă.
7. Meniul tipărit este aranjat în așa fel încât să te facă să cheltui mai mult. Fonturile, încadrările, încercuirile și sublinierile sunt aranjate de așa manieră încât să evidențieze produsele cele mai scumpe.”



Recomandări

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu