În garanție

Calea Unirii, refăcută pe mai multe porțiuni, pe cheltuiala constructorilor



Autovehiculele de mare tonaj sunt considerate principala cauză a văluririi asfaltului turnat în urmă cu doi ani, în zonele de așteptare la semafor
Autovehiculele de mare tonaj sunt considerate principala cauză a văluririi asfaltului turnat în urmă cu doi ani, în zonele de așteptare la semafor

La doar doi ani de la finalizarea lucrărilor de asfaltare a principalei artere de circulație a Sucevei, anumite porțiuni au început să prezinte fel de fel de probleme, de la fisuri în covorul asfaltic, la mici spărturi, care, pe timp de iarnă, se transformă în adevărate gropi.
Tocmai de aceea, municipalitatea suceveană a solicitat firmelor care s-au ocupat de asfaltarea străzii Calea Unirii să remedieze problemele constatate, mai ales că lucrările sunt încă în garanție.
„S-a făcut o listă a problemelor constatate de inspectorii din primărie la covorul asfaltic de pe Calea Unirii, care este încă în garanție, a fost transmisă constructorilor, care s-au apucat acum să refacă porțiunile afectate. Principala cauză a acestor probleme o reprezintă traficul greu, fiind porțiuni, în special în zona semafoarelor, pe care asfaltul s-a vălurit din cauza tonajului mare al vehiculelor care au staționat acolo”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Zonele cu probleme sunt acum vizibile chiar și pentru cei care nu sunt de specialitate, pentru că, de câteva zile, stratul de asfalt este frezat sau chiar decapat pe porțiuni mai mari, din Centru, de la intersecția cu strada Petru Rareș, până în zona Orizont, din cartierul Burdujeni.
Culmea e că acest traseu a fost asfaltat de firme diferite și din finanțări diferite, dar probleme au apărut și la unii, și la alții.
Astfel, porțiunea de pe Calea Unirii, cuprinsă între Centru și Bazar, a fost refăcută cu un strat asfaltic de către firma Florconstruct, din fondurile proprii ale Primăriei Suceava, pentru că nu a mai putut fi inclusă în proiectul de reabilitare a axului principal, pe fonduri europene.
Celelalte porțiuni pe care se fac lucrări de refacere a covorului asfaltic sunt cele care au fost modernizate din fonduri europene, principalul contractor fiind firma Conbucovina.
În vreme ce la lucrările efectuate de Florconstruct garanția este de numai doi ani, fiind vorba de un singur strat de asfalt, la cele efectuate din fonduri europene, unde s-au turnat trei straturi, garanția este de cinci ani.
În aceste condiții, toate lucrările care se execută acum, de refacere a asfaltului de pe Calea Unirii, sunt făcute pe cheltuiala constructorilor.


Autovehiculele de mare tonaj sunt considerate principala cauză a văluririi asfaltului turnat în urmă cu doi ani, în zonele de așteptare la semafor
Autovehiculele de mare tonaj sunt considerate principala cauză a văluririi asfaltului turnat în urmă cu doi ani, în zonele de așteptare la semafor
Autovehiculele de mare tonaj sunt considerate principala cauză a văluririi asfaltului turnat în urmă cu doi ani, în zonele de așteptare la semafor
Autovehiculele de mare tonaj sunt considerate principala cauză a văluririi asfaltului turnat în urmă cu doi ani, în zonele de așteptare la semafor
Costurile de remediere a problemelor de pe Calea Unirii sunt suportate integral de constructori, lucrarea fiind încă în garanție
Costurile de remediere a problemelor de pe Calea Unirii sunt suportate integral de constructori, lucrarea fiind încă în garanție
Costurile de remediere a problemelor de pe Calea Unirii sunt suportate integral de constructori, lucrarea fiind încă în garanție
Costurile de remediere a problemelor de pe Calea Unirii sunt suportate integral de constructori, lucrarea fiind încă în garanție
Autovehiculele de mare tonaj sunt considerate principala cauză a văluririi asfaltului turnat în urmă cu doi ani, în zonele de așteptare la semafor
Autovehiculele de mare tonaj sunt considerate principala cauză a văluririi asfaltului turnat în urmă cu doi ani, în zonele de așteptare la semafor


Recomandări

Reparația cu plombe a șoselei de centură a Sucevei, respinsă categoric de președintele CJ, Gheorghe Șoldan

Gheorghe Șoldan a fost pe teren pentru a verifica stadiul lucrărilor de asfaltare a variantei ocolitoare a municipiului Suceava
Gheorghe Șoldan a fost pe teren pentru a verifica stadiul lucrărilor de asfaltare a variantei ocolitoare a municipiului Suceava

Traficul rutier, blocat pe Calea Unirii, după depistarea unei scurgeri majore de gaz în sensul giratoriu de la Bazar

Traficul rutier, blocat pe Calea Unirii, după depistarea unei scurgeri majore de gaz în sensul giratoriu de la Bazar
Traficul rutier, blocat pe Calea Unirii, după depistarea unei scurgeri majore de gaz în sensul giratoriu de la Bazar