Cercetătorii australieni au stabilit că aproape oricine este mai ușor de convins să adopte opiniile altcuiva atunci când consumă cafea, potrivit unui material publicat de site-ul ABC News.
Potrivit cercetătorilor din Australia, cofeina face ca orice persoană să fie mai deschisă în a accepta părerile altcuiva și îmbunătățește abilitățile de a procesa informațiile, de a asculta și de a recepționa mesaje persuasive.
Cercetătorii au testat această proprietate a cafelei prin intervievarea mai multor persoane în legătură cu atitudinea lor privind eutanasia voluntară și avorturile. Subiecților studiului le-au fost puse întrebări înainte și după ce au consumat echivalentul a două căni de cafea, dar și substanțe placebo. Cercetătorii le-au dat subiecților studiului să citească argumente pe temele menționate imediat după ce le-au administrat cafea.
Potrivit rezultatelor experimentului, „cofeina amplifică persuasiunea, prin inducerea unei procesări sistematice a mesajului recepționat de persoana care a consumat cafea”.
Pe de altă parte, cofeina induce și o stare de optimism băutorilor de cafea, determinându-i mai curând să fie de acord cu mesajul care le este transmis.
Rezultatele studiului au fost publicate pe site-ul Queensland University of Technology și vor apărea și în European Journal of Social Psychology.
Unul dintre coautorii studiului, Blake McKimmie, a declarat că, în plus, cofeina mărește capacitatea de analiză a conținutului mesajului recepționat.
McKimmie consideră că studiul are numeroase implicații și pentru advertiseri, sugerându-le acestora să își programeze spre difuzare reclamele în momentele în care oamenii consumă cafea, cum ar fi dimineața.
Potrivit cercetătorilor, consumul excesiv de cafea face ca oamenii să fie mai degrabă atrași de argumentele secundare decât de cele principale. „Asta se întâmplă când te uiți la o reclamă și acorzi o mai mare atenție persoanei care apare în imagini decât produsului vândut”, a declarat el.