Cadillac nu este ferit de necazuri în calea efectului de domino al crizei financiare americane. Divizia de lux a grupului General Motors a anunțat că vrea să renunțe la dezvoltarea pe viitor a unor modele, printre care și noua generație Escalade.
Cel mai popular SUV premium de pe piața nord-americană a fost lansat în anul 1999 ca răspuns la oferta principalului său rival Lincoln Navigator, model comercializat în același an.
Deși în ultimele luni vânzările în segmentul SUV au cunoscut un declin fără precedent iar orientarea clienților spre modele din clasele mică și compactă este din ce în ce mai evidentă, producătorul a continuat să spere că situația se va redresa.
Cadillac vrea să renunțe la proiectul viitorului Escalade, încercând să țină în viață alte modele din portofoliu.
Vicepreședintele GM a confirmat faptul că au abandonat planurile privind dezvoltarea următoarei generații Escalade. „Ar fi fost foarte dificil pentru noi, în condițiile unor norme de poluare foarte aspre, să cheltuim câteva miliarde pentru a înlocui un model cu o nouă generație”, susține un oficial de top la General Motors.
Următoarea serie era prevăzută să apară în 2013, iar GM previziona alocarea unui buget de consistent pentru lansarea unui model complet nou și reutilarea liniilor de asamblare.
Surse din interior vorbesc despre un plan B. Mai precis, Cadillac poate utiliza o altă platformă din cadrul GM, Lambda, aceeași pe care sunt construite în prezent Chevrolet Traverse și Buick Enclave. În acest caz, Escalade va fi echipat cu motorizări mai economice și componente noi la partea de suspensii. Platforma Lambda înseamnă totodată și dimensiuni mai mici pentru viitorul SUV – lucru de neacceptat în postura pe care o ocupă acum, și evident o greutate mai redusă.